چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تنها جزیره ایرانی در دریای خرز به گردشگری سلام می‌ کند؟

پس از ۱۴ سال، کشمکش بالاخره به نظر می‌رسد سازمان محیط‌زیست، نسب به تصویب طرح گردشگری تنها جزیره ایرانی در دریای_خرز یعنی جزیره_آشوراده موافقت کرده است.

اولین بحث‌ها درباره گردشگری‌خیز شدن این جزیره در سال ۱۳۸۳ در دولت اصلاحات صورت گرفت و از همان زمان تا کنون طرح گردشگری برای این جزیره غنی از پوشش گیاهی و جانوری اما، متروک؛ موافقان و مخالفان زیادی داشت.

موافقان معتقدند با ایجاد درست زیرساخت‌ها، رعایت ایمنی زیستی و تبصره‌های محیط‌زیستی گردشگران ایرانی می‌توانند از حضور در این جزیره لذت ببرند و همزمان حضور آنها و تقویب گردشگری حتی باعث می‌شود با درآمدهای حاصل از آن به محیط‌زیست جزیره کمک شود. حتی آنها می‌گویند از حالت متروکه خارج شدن آشوراده به بقای هرچه بیشتر گونه‌های گیاهی و جانوری دریاچه کمک می‌کند.

از آن طرف مخالفان می‌گویند تجربه ایران نشان داده هرجا گردشگر وارد می‌شود، آسیب‌های غیرقابل جبران را به اقلیم و محیط_زیست آن منطقه وارد می‌کند و طرح گردشگری در این جزیره می‌تواند منجر به از بین رفتن آن در گذر زمان شود.

با این حال، معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از تایید فنی طرح گردشگری جزیره «آشوراده» خبر داد./خبرآنلاین

http://www.naznews.ir/uploads/posts/39fa9-7191.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *