پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۰ قبل از ظهر به وقت تهران

تعقیب قضایی پرستار سهل انگار

پرستار یکی از بیمارستان‌های شهریار که بر اثر سهل‌انگاری باعث قطع بند انگشت دست یک نوزاد دختر شده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

پیش‌نویس خودکار

نورالله طاهری- فرماندار شهریار- با اعلام جزئیات حادثه‌ای که در بیمارستان نور این شهرستان رخ داد به ایرنا گفت: چند روز قبل خانمی به همراه همسرش برای زایمان به بیمارستان مراجعه کرد. کادر درمانی مجبور به اعلام ختم حاملگی و انجام زایمان زودرس شدند اما خانواده نوزاد پس از تولد اصرار داشتند که کودک را نمی‌خواهند و راضی به استفاده از دستگاه برای زنده نگه داشتن او نیستند. اما کادر درمانی بیمارستان، نوزاد تازه را با وجود مخالفت پدر به دستگاه انتقال دادند تا اینکه روز جمعه گذشته پدر با رضایت کتبی خواستار خارج کردن نوزاد از دستگاه و انتقال وی به خانه شد. در هنگام خارج کردن نوزاد که دچار مشکلات قلبی و مغزی نیز است، قیچی دست پرستار به نوک انگشت کوچک دست چپ نوزاد گیر کرد و نیم بند انگشت قطع شد. طاهری ادامه داد: بلافاصله پس از این حادثه پزشک در بیمارستان حاضر و عمل پیوند روی انگشت نوزاد انجام می‌شود. اکنون پیوند با موفقیت انجام شده اما مشکلات قلبی و مغزی نوزاد همچنان پابرجاست.
وی اظهارداشت: مدیر بیمارستان، دادستانی، فرمانداری و پلیس نیز پیگیر ماجرا هستند و اوضاع تحت کنترل قرار دارد. محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار نیز اظهار داشته است: انگشت این نوزاد قطع نشده و تنها اشتباه سهوی پرستار سبب مجروح شدن دست نوزاد شده که توسط تیم جراحان پلاستیک انگشت نوزاد ترمیم شده است. وی در عین حال گفته است: پرونده برای بررسی به کمیسیون نظام پزشکی ارجاع خواهد شد و در صورت احراز تخلف برخورد می‌شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *