پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تعرض جنسی نخست وزیر انگلیس به یک خوک!

مجله انلاین دوستان :  انتشار کتاب مایکل آشکرافت یکی از لردهای محافظه کار انگلیس و نقل خاطراتی از روزگار جوانی دیوید کامرون نخست وزیر فعلی انگلیس به بمب خبری رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده و واکنش های زیادی به دنبال داشته است.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-شهرخبر-حوادث-قتل-تجاوز-جنایت۱
مهدی سرایی: انتشار کتاب مایکل آشکرافت یکی از لردهای محافظه کار انگلیس و نقل خاطراتی از روزگار جوانی دیوید کامرون نخست وزیر فعلی انگلیس به بمب خبری رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شده و واکنش های زیادی به دنبال داشته است.دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب کارگر انگلیس این روزها درگیر ماجرای پیگ گیت است؛ ماجرایی که اگرچه به پای واترگیت و رسوایی نیکسون در شنود مکالمات احزاب دموکرات نمی رسد اما دست کمی هم از آن ندارد و به سوژه یک رسانه ها و شبکه های مجازی تبدیل شده است.

بر اساس خاطرات نقل شده از مایکل آشکرافت و دیگر دوستان هم دوره ای دیوید کامرون در دانشگاه آکسفورد که در کتاب «مرا دیو صدا بزن» منتشر شده است، دیوید کامرون در سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ که به تحصیل سیاست و اقتصاد مشغول بود، میانه ای با تفریحات ناسالم اعم از استعمال مواد مخدر و زیاده نوشی داشت و دوستان بارها شاهد تفریحات وی بوده اند.

همچنین کامرون به همراه تنی چند از دوستان در یکی از کلوب های این دانشگاه با عنوان «پیرز گوستون» عضویت داشته است؛ کلوبی که نام خود را از یکی از معشوقه های ادوارد دوم گرفته بود و در انجام مراسم عجسب و غریب و شهوت رانی شهرت فراوان داشت. از قرار معلوم در این کلوب هیو گرانت بازیگر سینما و بوریس جانسون، شهردار جنجالی لندن نیز حضور داشته اند.

بر اساس خاطرات ذکر شده در این کتاب در یکی از مراسم این کلوب که به منظور تقدیر از شاه ادوارد دوم برگزار شد، دیوید کامرون نسبت به لاشه یک خوک تعرض جنسی انجام می دهد.

این صحنه از چشم یکی از اعضای کلوب پنهان نمی ماند و اقدام به عکس برداری از این صحنه می کند. حالا پس از گذشت ۳۰ سال از آن روزگار، عکس های مربوط به آن مراسم و شیرین کاری های دیوید کامرون سیلی از واکنش ها را در فضای مجازی به دنبال داشته است و کاربران شبکه های مجازی عنوان «piggate» را برای این اقدام شنیع نخست وزیر انگلیس جعل کرده اند؛ عنوانی که بسامد فراوانی در یک هفته اخیر در شبکه های مجازی داشته و جوک هایی نیز درباره آن ساخته شده است.

ایزابل اوکشوت، نویسنده اصلی این کتاب خاطرات در یک مصاحبه رادیویی از انتشار این کتاب دفاع کرد و گفت: «این بخشی از خاطرات دانشجویی دیوید کامرون است. در ابتدا که نگارش این کتاب به من پیشنهاد شد بیشتر فکر می کردم که یک جوک است. برای نگارش این کتاب، مصاحبه های مختلفی با دوستان همدوره کامرون انجام شده است و از این نظر فقط گردآورنده خاطراتی بوده ام که برخی از دوستان شاید آنها را فراموش کرده باشند یا اینکه جرأت گفتن آنها را در جمع نداشته باشند.»

اعتیاد در حد کلاس «آ»

مایکل آشکرافت که عضو یکی از احزاب محافظه کار انگلیس است با همکاری ایزابل اوکشوت، روزنامه نگار مجله سان به تازگی کتاب Call me Dave را منتشر کرده اند؛ کتابی که به زندگی دانشجویی دیوید کامرون در اواسط دهه ۸۰ میلادی می پردازد و از رازهای زندگی او پرده برداری می کند.

در این کتاب به صراحت اشاره شده است که کامرون در دوران دانشجویی از مواد مخدر کلاس «آ» مانند شاهدانه، کوکائین و هروئین استفاده می کرده است. دانشجویانی که با وی همدوره بوده اند، ادعا می کنند که بارها شاهد آن بوده اند که در اتاق وی قفل بوده است و از پشت در بوی مواد مخدر به مشام می رسیده است. گویا کامرون جوان پس از استعمال مواد مخدر دچار حالت شادی نیز می شده است و با موسیقی بلند و پایکوبی به ابراز شادمانی می پرداخته است.

همچنین تام بلدوین، یکی از پزشکانی که با کامرون در ارتباط بوده، بارها به منابع مختلف اعلام کرده است که دیوید کامرون از کوکایین استفاده می کرده است.

در بخش دیگری از کتاب نیز به ماجرای تعرض کامرون به لاشه یک خوک مرده اشاره شده است که قرار بود در جشن شاه ادوارد دوم سرو شود. از قضا این بخش از کتاب، جنجال بسیاری در رسانه ها و شبکه های مجازی به همراه داشته است.

بازتاب گسترده در رسانه های انگلیس

پس از انتشار این کتاب، بیش از ۱۰ روزنامه انگلیسی تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص دادند. دیگر روزنامه ها نیز با اشاره به این خبر، بخش هایی از کتاب خاطرات را منتشر کردند و فضای رسانه ای به یکباره تحت تاثیر این خبر قرار گرفت.

در یک هفته گذشته کاربران شبکه های اجتماعی ۳۱۰ هزار بار عبارت «pig gate» را مورد استفاده قرار داده اند. همچنین کلیپی که درباره این موضوع و با استفاده از سخنان دیوید کامرون در نشست های خبری ساخته شده بود، ۸۵۰ هزار بار در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است.

تمسخر نخست وزیر انگلیس یکی دیگر از اقداماتی بود که در شبکه های اجتماعی انجام شد. یک کاربر با نشان دادن عکسی قدیمی از دیوید کامرون با یک خوک، نوشت: «دقت کنید که او در این عکس حلقه در دستش نیست، کمی مشکوک است…»

همچنین کاربر دیگری نوشته بود که در صورت برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، دیوید کامرون در پایان خواهد پرسید: «خبرنگاران سوال دیگری ندارند؟ و وقتی آنان برای طرح سوال اعلام آمادگی می کنند، نخست وزیر انگلیس تاکید می کند: «درباره خوک نباشد.» و همگی دست شان را پایین می اندازند.»

زندگی خصوصی گذشته را دفن کن

پس از انتشار اخبار مربوط به زندگی خصوصی دیوید کامرون برخی رسانه ها اقدام به حمایت از وی و برخی نیز انتقادات تند و تیزی نثارش کردند.

* واشنگتن پست: دوران دانشگاهی نخست وزیر انگلیس در دانشگاه آکسفورد امروز تیتر اخبار بوده است. البته این مسائل بیشتر از آنکه آسیبی به کامرون برساند، شرم آور است.

* روزنامه هندوستان تایمز: به رغم نبود شواهد کافی اما حساب های توییتر امروز مملو از این موضوع بود به طوری که حتی یک نفر یک حساب کاربری به نام «خوک کامرون» باز کرده است.

* روزنامه گاردین: انتشار این موضوع موشکافانه تنها دو هفته پیش از برگزاری اجلاس سالانه حزب محافظه کار، از میزان نارضایتی لرد آشکرافت از دیوید کامرون بر سر عدم پیشنهاد پست ارشد دولتی به وی حکایت دارد.

* مجله اسپکتادور: ولنتاین گوینز، موسس گروه «پیرز گوستون» در گفتگو با این مجله مدعی شده این یک داستان مضحک است. تا آنجا که من می دانم کامرون هیچ زمان عضو گروه پیرز گوستون نبوده هر چند ممکن است که او در یکی از مراسم شرکت کرده باشد اما جریان خوک یک شایعه کینه توزانه است.

* ایندیپندنت: روزنامه ایندیپندنت به موضع گیری جالبی از دیوید کامرون پس از عهده دار شدن رهبری حزب محافظه کار در سال ۲۰۱۰ اشاره کرده است. این روزنامه نوشت دیوید کامرون در جریان مصاحبه ای که پس از پیروزی در انتخابات رهبری حزب محافظه کار داشت، عنوان کرد: «زندگی خصوصی گذشته باید در همان گذشته باقی بماند.» با این حال دیوید کامرون در این مصاحبه این اتهام را که در دوران دانشجویی مواد مخدر مصرف می کرده، رد نکرده است.

نخست وزیر مشغول کار است

در پی انتشار این اخبار در رسانه ها، سخنگوی دفتر نخست وزیری در واکنش به ادعاهای مطرح شده در کتاب «مرا دیو صدا کن» گفت: «من یا نخست وزیر قصد نداریم با اظهارنظر درباره این کتاب به آن وجهه قانونی بدهیم. نخست وزیر مشغول مدیریت امور کشور است.»

این سخنگو با بیان دلایل انتشار این کتاب توسط لرد آشکرافت گفت: «نخست وزیر انگلیس بر این باور است که انتشار این کتاب از روی غرض ورزی لرد آشکرافت است زیرا هیچ پست ارشد دولتی پس از روی کار آمدن دولت محافظه کار در سال ۲۰۱۰ به نویسنده کتاب پیشنهاد نشده است.»

دیوید کامرون و سریال آیینه سیاه

با انتشار خبر تعرض جنسی دیوید کامرون به لاشه یک خوک، تصویری از سریال «آیینه سیاه» در ذهن مردم انگلیس برای همسان سازی این خاطره با واقعیت شکل گرفت.در این سریال تلویزیونی همسر جوان یکی از اعضای مهم خاندان سلطنتی در آستانه سال جدید میلادی ربوده می شود و آدم ربایان یک شرط غیرممکن برای آزادی وی تعیین می کنند: تعرض نخست وزیر به یک خوک و پخش زنده آن از تلویزیون.

منتظر افشاگری های جدید باشید

مایکل آشکرافت ۶۹ ساله، معاون قائم مقام پیشین حزب محافظه کار انگلیس و از حامیان ثروتمند این حزب، شامگاه دوشنبه در صفحه توییترش نوشت که در مورد دیوید کامرون افشاگری های بیشتری صورت خواهد داد.آشکرافت از اشراف انگلیس محسوب می شود که در سال ۲۰۱۰ میلادی در پی افشای تقلب مالیاتی کلانش مجبور شد از قائم مقامی حزب محافظه کار کناره گیری کند. البته این اتهام به کامرون وارد شده است که وی از تخلف مالیاتی اش آگاه بوده و به احتمال فراوان این افشاگری ها ریشه در این واقعیت دارند.

منبع:مجله همشهری جوان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *