پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تروریست های تکفیری داعش مدعی تاسیس استان در پاکستان شد

رسانه های پاکستانی روز شنبه به نقل از منابع غربی گفتند: گروه تروریستی داعش که اخیر در منطقه کشمیر هند از تشکیل ولایت خبر داده بود اکنون مدعی تاسیس ولایت در پاکستان شده است.

http://iuvmpress.com/fa/wp-content/uploads/2019/05/%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4.jpg

گروه تروریستی داعش پس از شکست های مکرر در عراق و سوریه و از دست دادن تمام مناطق تحت کنترل خود به دنبال نفوذ به سایر مناطق آسیب پذیر در جهان است.

ماه گذشته این گروه مسئولیت حمله تروریستی سریلانکا را که در آن ۲۵۳ نفر کشته و ۵۰۰ نفر دیگر مجروح شدند، بر عهده گرفت.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان همواره وجود داعش و حتی ردپای همدستان آنان در این کشور را رد کرده اند در حالی که این گروهک تروریستی مسئولیت عملیات انتحاری ماه گذشته در شهر «کویته» را برعهده گرفت که به گفته این گروه، شیعیان جامعه هزاره هدف اصلی این اقدام تروریستی بودند.

داعش ۴۸ ساعت پس از برعهده گرفتن مسئولیت انفجار انتحاری کویته، شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب این کشور را نیز به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود.

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان در خردادماه سال گذشته، گروه تکفیری تروریستی «داعش» به عنوان بزرگترین خطر پیش روی این کشور معرفی شد.
تاکنون منابع رسمی پاکستان به ادعای تشکیل استان از سوی داعش در این کشور واکنش نشان نداده اند با این حال نمایندگان پارلمان ایالتی پنجاب ضمن ابراز نگرانی از وجود داعش در پاکستان، در محکومیت آن قطعنامه تصویب کردند.

نمایندگان پارلمان پنجاب پاکستان از دولت اسلام آباد خواستند تا عملیات های فوری علیه داعش در سراسر کشور آغاز کند زیرا مردم پاکستان نمی خواهند داعش در این کشور برای خود استان تاسیس کند.

منابع خبری اعلام کردند: داعش تاکنون مسئولیت چندین فقره حمله تروریستی در پاکستان را برعهده گرفته است با این وجود دولت و دیگر نهادهای مربوطه حاضر نیستند وجود تروریست ها داعش در کشور را بپذیرند.

گروه داعش همچنین اخیرا اعلام کرد که درپی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در شهرهای کویته و مستونگ واقع در ایالت بلوچستان یک افسر پلیس پاکستانی را کشته است.

بر اساس آمارها، پاکستان طی ۱۸ سال اخیر بیش از ۱۲۰میلیارد دلار در مبارزه با تروریسم خسارت دیده است که بالاترین میزان آن در سال ۲۰۱۰ بوده و رقم خسارت‌های پاکستان در این سال به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید./ایرنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *