پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۲ بعد از ظهر به وقت تهران

تراکتورسازی به دنبال شکار گوچی!

تیم تراکتور که به مقام قهرمانی جام حذفی رسیده فصل آینده باید به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد، از همین رو محمدرضا زنوزی مالک و مدیران باشگاه تراکتور به دنبال بستن تیمی قدرتمند برای فصل آینده هستند.

تراکتورسازی به دنبال شکار گوچی!

بر همین اساس شنیده می‌شود هدف اصلی زنوزی در فصل نقل‌وانتقالات‌ جذب رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ایرانی تیم زووله هلند است و حتی مذاکراتی نیز بین طرفین انجام شده. قوچان‌نژاد فقط یک فصل دیگر با تیم زووله قرارداد دارد و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد جدایی او از تیم هلندی چندان دشوار نباشد.

علاوه بر قوچان‌نژاد، استیون بیت‌آشور بازیکن دورگه ایرانی-آمریکایی نیز دیگر بازیکنی است که مدنظر مدیران باشگاه تراکتور قرار گرفته و قرار است به‌زودی مذاکراتی با این بازیکن نیز انجام شود. بیت‌آشور در حال حاضر با هیچ تیمی قرارداد ندارد و بازیکن آزاد محسوب می‌شود.

حضور موفق و بدون حاشیه لژیونرهایی چون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در تیم تراکتور نه تنها به موفقیت فنی سرخ‌پوشان تبریزی کمک کرده بلکه این تیم نسبت به فصل‌های گذشته حواشی کمتری داشته است.

همین نسخه موفق و شفابخش باعث شده مالک تراکتور به دنبال افزایش چهره‌های نامدار و لژیونر در تیمش باشد و در حال حاضر بیت‌آشور دفاع راست سابق تیم ملی و قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم ملی در تیررس زنوزی هستند. با توجه به روابط دوستانه این ۲ بازیکن خارج‌نشین و شاغل در لیگ هلند و آمریکا با ۳ کاپیتان تیم ملی که عضو تراکتور هستند احتمال حضور آن‌ها در تبریز قوت گرفته به خصوص آنکه هر ۲ بازیکن تشنه بازگشت دوباره به تیم ملی هستند و شاید حضور در لیگ برتر ایران و فرار از نیمکت‌نشینی در لیگ‌های خارجی مسیر آن‌ها برای حضور دوباره در تیم ملی را هموار کند و آن‌ها بتوانند نظر مساعد دراگان اسکوچیچ، سرمربی فعلی تیم ملی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را جلب کنند.

البته در نقل‌وانتقالات فصل‌های گذشته هم چند بار نام رضا قوچان‌نژاد و حتی بیت‌آشور برای حضور در تیم‌های لیگ برتری مطرح شد که هر بار به بهانه‌ای انتقال‌شان میسر نشد. ۲ فصل پیش که علی علیپور، مهاجم پرسپولیس مورد توجه چند تیم خارجی قرار گرفته بود و احتمال جدایی‌اش زیاد بود پرسپولیسی‌ها برنامه ویژه‌ای برای جایگزینی این بازیکن داشتند و شنیده می‌شد رضا قوچان‌نژاد، مهاجم سابق تیم ملی ایران در تیررس سرخ‌ها قرار گرفته است.

این موضوع مربوط به زمانی بود که قوچان‌نژاد پیشنهاد خاصی از فوتبال اروپا نداشت و با تجربه نه‌چندان موفقی که در لیگ استرالیا کسب کرد، می‌خواست در تیمی بازی کند که جبران مافات کند.

در حالی که به نظر می‌رسید کار گوچی و پرسپولیس تمام است برخی منابع خبری از مشکلات خانوادگی و مخالفت همسر او با حضورش در لیگ ایران و بالا بودن رقم درخواستی گوچی خبر دادند و ظاهرا همین مسئله باعث شد قوچان‌نژاد از پرسپولیس دور شود. درست به فاصله یک سال از آن اتفاقات و در حالی که گوچی در تیم هلندی‌اش شرایط خوبی ندارد و احتمال جدایی‌اش از زووله زیاد است دوباره بحث حضورش در فوتبال ایران و این بار در استقلال مطرح شده.

استقلال در لیگ نوزدهم با زوج شیخ دیاباته و مهدی قایدی صاحب زهردارترین خط حمله لیگ شده بود که درخشش هر ۲ باعث شده پیشنهادهایی به باشگاه بابت انتقال آن‌ها برسد. با توجه به اوضاع مالی نامناسب باشگاه و ناتوانی استقلال در تهیه مطالبات و دستمزد سال آینده شیخ دیاباته، شنیده می‌شد مسئولان باشگاه بی‌میل نیستند با دریافت پیشنهاد خوب شیخ دیاباته را ترانسفر کنند تا با پول رضایت‌نامه او علاوه بر حل بخشی از مشکلات مالی، چند پرونده شکایت خارجی‌ها را ببندند.

در آن مقطع برخی رسانه‌ها از رضا قوچان‌نژاد که در زووله هلند نیمکت‌نشین بود و از شرایطش راضی نبود به عنوان آلترناتیو احتمالی شیخ دیاباته یاد کردند که البته در حد گمانه‌زنی باقی ماند و حالا دوباره اسم مهاجم سابق تیم ملی برای حضور در یک تیم لیگ برتری مطرح شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *