پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

تاثیر استرس، بیماری و تغذیه نامناسب در ریزش موی زنان

ریزش زیاد مو و بیشتر از حد طبیعی می‌تواند بسیار ترسناک و نگران کننده باشد. این ریزش ممکن است هر زمانی اتفاق بیفتد. چه زمان حمام، چه شانه کردن یا سشوار کشیدن. کم شدن موی خانم‌ها و ریزش آن‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما باید بگوییم ریختن روزانه ۵۰ تا ۱۰۰تار مو در روز طبیعی است. اما اگر بیشتر از این تعداد موهای شما ریزش دارد این چند دلیل را نیز بخوانید.

http://fitnessmagazine.ir/content/uploads/2015/04/hair-fall.jpg

استرس

اگر شما از جمله خانم‌هایی هستید که به واسطه شغل یا شرایط زندگی استرس شدیدی را تجربه می کنید و ریزش مو دارید، باید بدانید یک دلیل این ریزش شرایط روان شماست. با روش‌های گوناگون به فکر چاره باشید تا دوباره آرامش به زندگی‌تان باز گردد.

بیماری

بیماری‌هایی مانند تیروئید، دیابت، کم خونی یا بیماری‌های قارچی می‌تواند دلیل این کم خونی شما باشد. پس حتما مشکل را با یک پزشک متخصص در میان بگذارید.

رژیم غذایی نامناسب

خانم‌هایی که بدون مشورت با متخصص تغذیه شروع به رژیم‌های سخت لاغری می‌گیرند، باید بدانند این مدل رژیم گرفتن و گرسنگی طولانی مدت مشکلات عمده‌ای برای آنان به دنبال خواهد داشت، چرا که رژیم سخت بدون رساندن ویتامین و پروتئین‌های مورد نیاز بدن صدمات جبران ناپذیری را متحمل بدن شما خواهد کرد.

مراقبت نکردن از مو

اگر شما از جمله خانم‌هایی هستید که موهای‌تان را از پشت سر سفت می‌بندید یا از نرم کننده‌های بسیاری استفاده می‌کنید باید بدانید این برخورد با مو باعث آسیب دیدگی موهای شما می‌شود. صاف و فر کردن مداوم نیز موهای شما را بسیار شکننده و ضعیف خواهد کرد.

یائسگی

با نزدیک شدن به سن ۵۰ سالگی که تعادل هورمونی بدن خانم‌ها بر هم می‌خورد موضوع نگران کننده دیگری نیز در پی دارد. در این شرایط خانم‌ها باید تحت نظر متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسبی را برای خودشان داشته باشند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *