پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۳ بعد از ظهر به وقت تهران

بطحائی: حقوق فرهنگیان با رتبه‌ بندی ۵۰ درصد افزایش نمی‌ یابد

” سید محمد بطحائی” شامگاه دهم مردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دشمنان انقلاب یکبار دیگر با روش‌های جدید دل به این بسته‌اند که کار نظام جمهوری به اتمام برسانند و تلاش می‌کنند با عمیق کردن فاصله بین مردم و نظام، پایبندی در بین مردم و نظام را کاهش دهند، اما مردم ما در ۴۰ سال گذشته ثابت کرده‌اند که در سخت‌ترین شرایط پای نظام ایستاده‌اند.

http://www.ana.ir/Media/Image/1394/11/03/635891448409208106.jpg

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته ما آموزش و پرورش را فقط در قالب وزارت و وزیر آموزش و پرورش خلاصه کرده‌ایم و این خلاصه در سال‌های اخیر ضربه سنگینی به آموزش پرورش وارد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که مختصات جامعه فردا، اکنون بر روی تخته سیاه‌ها در حال ترسیم است، اظهار کرد: همواره اعلام می‌کنیم که افرادی که آینده‌ کشور ما را می‌سازند، اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند بنابراین شکل‌گیری آینده کشور اکنون در مدارس در حال شکل گیری است.

وی با تاکید برآنکه اکنون همه گذاره‌های آینده کشور در مدارس در حال شکل گیری است، عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که علی‌رغم همه آموزه‌های دینی، تمدن اسلامی و ایرانی ما که به ماتکلیف شده بود، نسبت به نسل آینده بسیار کم توجه شده‌ایم و باید مدنظر داشت که آموزش و پرورش به تنهایی توان تربیت نسل آینده را ندارد و جامعه نیز باید به این نتیجه برسد.

بطحائی با بیان این مطلب که معلم تمام انرژی خود را به انتقال یکسری مفاهیم در سطح شناخت و دانش و در سطحی‌ترین لایه که حافظه محوری است، گذاشته، مطرح کرد: دستور داده‌ایم که دیگر به هیچ عنوان نباید مسابقات فردی در مدارس برگزار شود و تنها مسابقات جمعی در مدارس کشور برگزار خواهد شد، ضمن آنکه باید مدنظر داشت که آموزش و پرورش مهارت‌های اجتماعی را پرورش بدهد.

وی رویکرد جدید آموزش و پرورش را اصرار بر اهداف پرورشی و تربیتی دانست و بیان کرد: آموزش و پروش یعنی اینکه باید تعلق خاطر به کشور، دین و مردم در دانش آموزان ایجاد کند و با روش‌های تربیتی توسعه پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت‌گذاری از عهده یک وزیر بر نمی‌آید و باید جامعه این اولویت را برای خود ترسیم کند، خاطر نشان کرد: به سرعت باید به سمتی حرکت کنیم که همه امورات ما مدرسه محور شود و آموزش و پرورش همه اختیارات را باید به مدرسه دهد که با اجرای این طرح دیگر نیاز به اداره کل آموزش و پرورش شهرستان و استان نخواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که پله اول ما مدیران مدارس هستند و مدیر باید اختیارات لازم را داشته باشد، تصریح کرد: چهار برنامه برای این طرح داریم که از مهرماه به صورت سراسری اجرا خواهد شد که برنامه‌های آن شامل نظام ارتقای صلاحیت مدیریت‌ها، رصد کیفیت مدارس دولتی، نظام انتخاب و انتصاب مدیران است که در این راستا تفویض اختیار به صورت آزمایشی صورت گرفته و خوشبختانه نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، بطحائی در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: در نظام رتبه بندی؛ کسانی که شایستگی بیشتری دارند از مزایای بالاتری برخوردار خواهند شد و افرادی که شایستگی کمتری دارند از مزایای کمتری برخوردار می شوند اما متاسفانه همکاران فرهنگی بنده تصور می‌کنند در رتبه‌بندی یک مرتبه حقوق آنها ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که به هیچ عنوان چنین چیزی نخواهد بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *