پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

بستن دهان متهم با چسب نواری در دادگاه آمریکا! +تصاویر

یک قاضی در شهر کلیولند ایالت اوهایو در آمریکا دستور داد روز سه‌شنبه دهان یک مرد را در دادگاه محاکمه وی با چسب نواری ببندند.

فرانکلین ویلیامز ۳۲ ساله به دلیل انجام سه سرقت مسلحانه محکوم شد، اما از آن جایی که فکر می‌کرد محاکمه وی عادلانه نبوده است دائم در تلاش بود با قاضی حرف بزند.

 

او به قاضی گفت: «شما سعی میکنید زندگی‌ام را از من بگیرید و حتی اجازه نمی‌دهید به شما بگویم چه اتفاقی افتاده است».

ویلیامز در ادامه گفت که به سلولش حمله شده و همه وسایلش را با خود برده‌اند و شکایت می‌کرد که وکیلش را از چند روز پیش دیگر ندیده است.

قاضی در پاسخ به او گفت: همین حالا دهانت را ببند. این جمله برای تو معنایی دارد؟ ویلیامز در جواب گفت: نه.

 

او همچنان شکایت می‌کرد که محاکمه‌اش عادلانه نیست، زیرا سال گذشته او را در حالی محاکمه کردند که خودش در دادگاه حضور نداشت. دادستان در آن زمان ادعا میکرد که وی پابندش را بریده و به نبراسکا فرار کرده است.

در نهایت قاضی دستور داد دهان وی را با چسب ببندند. شش مامور او را احاطه کردند و در همین حال قاضی به ویلیامز هشدار داد اگر روی هر یک از آن‌ها آب دهان بیاندازد، آن‌ها را گاز بگیرد یا به هر یک صدمه برساند، روز بدی را در پیش خواهد داشت.

اما ویلیامز حتی بعد از چسب زدن بر دهانش ساکت نماند و به همین دلیل قاضی دستور داد چسب دیگری بر دهان او زده شود.

یکی از وکلای اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا درباره این اقدام گفت: «نمی‌توانیم این اقدام را عادی در نظر بگیریم. این اقدام نه تنها زندانی را از حق صحبت پیش از این که سرنوشتش مشخص شود محروم می‌کند، کرامتش را هم زیر سوال می‌برد».

ویلیامز در نهایت به تحمل ۲۴ سال زندان محکوم شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *