پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ بعد از ظهر به وقت تهران

با خواص و فواید چاقاله‌ بادام آشنا شوید

“چاقاله‌ بادام” حرارت زیاد بدن را کاهش می‌دهد و برای افرادی که دچار خشکی دهان و آفت‌های مکرر دهان می‌شوند مفید است، البته سردمزاجان باید از خوردن زیاد “چاقاله‌بادام” پرهیز کنند.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user382422/content-image/img_20180305_115220.jpg

خوردن “چاقاله بادام” برای درمان آفت مکرر مفید است

بادام تازه یا چاقاله‌بادام نسبت به بادام شیرین، گرمی کمتر و رطوبت بیشتری دارد و برای افرادی که دچار خشکی دهان می‌شوند و دهان آنها همیشه آفت می‌زند, می‌تواند مفید باشد.

“چاقاله‌بادام” می‌تواند صفرا را که موجب جوش، اگزما و خارش می‌شود, مهار کند؛ “چاقاله” مقوی معده افراد گرم‌مزاج است و لثه را تقویت می‌کند و حرارت زیاد بدن را کاهش می‌دهد, توصیه می‌شود سردمزاجان “چاقاله” را با نمک یا پودر آویشن بخورند تا سردی و رطوبت چاقاله تعدیل شود.

“چاقاله‌بادام” در کاهش صفرای خون مؤثر است و می‌تواند برای افرادی که زیاد جوش‌های گرم می‌زنند مفید باشد البته باید گفت که افراد سردمزاج از مصرف بیش از حد “چاقاله‌بادام” پرهیز کنند.

افرادی که معده‌های ضعیفی دارند توجه کنند که هنگام خوردن چاقاله‌بادام حتماً با ادویه‌های گرم بخورند و “چاقاله‌‌بادام‌های” کوچک و نرم‌تر را انتخاب کنند چرا که هضم این نوع چاقاله‌ها راحت‌تر است و بعد از خوردن “چاقاله‌بادام” خوردن آب بسیار بد است./تسنیم

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *