پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

بامداد سوزان حکیم شفایی

 آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در اصفهان بیش از ١٠٠ مصدوم برجای گذاشت. برای مهار این حریق گسترده که در یک بلوک ٢٠٠ واحدی رخ داد، چند ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تجهیزات مختلف از نقاط مختلف این شهر خودشان را به محل حادثه رساندند.

همچنین با توجه به احتمال افزایش تعداد مجروحان این حادثه، ده‌ها آمبولانس همراه با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به خیابان حکیم شفایی سوم اعزام شدند. با اینکه گفته می‌شود ١٨ نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی به دلیل شدت سوختگی و جراحات‌ ناشی از حریق به مراکز درمانی اعزام شدند و برخی از آنها حال مساعدی ندارند، اما تا لحظه تنظیم این خبر هیچ یک از مسئولان بهداشت و درمان اصفهان به کشته‌های احتمالی این حادثه اشاره‌ای نکردند. علت این آتش‌سوزی هم هنوز به درستی مشخص نیست و کارشناسان آتش‌نشانی اصفهان درحال بررسی دلایل این حریق هستند.
به گفته غفور راستین، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ساعت ۲ و ۲۶ دقیقه بامداد حادثه آتش‌سوزی در خیابان حکیم شفایی سوم، ساختمان حکیم شفایی به اورژانس گزارش شد که بلافاصله ۱۰ کد آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محله حادثه اعزام شد. آن‌طور که او می‌گوید ۱۰ زن، چهار مرد و چهار کودک مصدومان این حادثه آتش‌سوزی بودند که بعد از دریافت فوریت‌های پزشکی و اقدامات اولیه، ۱۴ نفر به بیمارستان عسگریه، یک نفر به بیمارستان الزهرا(س) و سه نفر به بیمارستان صدوقی اعزام شدند.
براساس آنچه از سخنگوی اورژانس کشوری اعلام شده است، بیشتر مصدومان این حادثه که دچار دودزدگی شدند، در محل به صورت سرپایی درمان شدند. به گفته مجتبی خالدی این مجتمع ۱۲طبقه ۲۰۰ واحد مسکونی دارد که همین مسأله احتمال افزایش مصدومان و تلفات احتمالی را بیشتر می‌کرد.
محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان زمان اعلام این آتش‌سوزی را ساعت ٢ و ١۵ دقیقه بامداد اعلام کرد. به گفته او نخستین نیروهای آتش‌نشانی ۴ دقیقه بعد در محل حادثه حاضر شدند. گلابی درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: «چند واحد در ساختمان حکیم شفایی دچار آتش‌سوزی شده بود که در کوتاه‌ترین مدت آتش خاموش‌شد و با توجه به اینکه ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود، بیش از ۷۰ واحد تخلیه و نسبت به خروج دود از واحدها اقدام شد. درنهایت هم این عملیات ساعت ۴ و ٣٠ دقیقه بامداد به پایان رسید.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *