پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

بالون عجیب پلیس بر فراز شهر +عکس

شرکتی انگلیسی با نام Avalon Airship بالونی ویژه را اختراع کرده است که برای ماموریت‌های امنیتی پلیس به کارگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: شرکت صنایع هوایی انگلیسی قصد دارد بالونی را طراحی کند که با امکانات ویژه برای نظارت امنیتی بیشتر بر شهر‌ها به کمک پلیس بیاید.

این بالون با مجموعه‌ای از دوربین‌های با وضوع بالا، پلیس را در امر نظارت و عملیات نجات در شهر‌ها یاری می‌کند. این بالون عجیب که به اندازه یک اتوبوس دو طبقه می‌باشد منتاسب با ساختمان ساختاری آن می‌تواند در مورد استفاده‌های تجاری، امدادی و نظارتی قرار بگیرد. شرکت سازنده این بالون ادعا کرده است که این وسیله نقلیه مجهز به یک پهپاد امدادی می‌باشد. این پهپاد می‌تواند در مواقع اضطراری با جدا شدن از بالون و حمل تجهیزات درمانی و دارو به کمک مصدومات بشتابد.
شرکت Avalon Airship تاکنون چند تصویر مفهومی از بالون ویژه خود منتشر کرده، ولی هنوز اطلاعات دقیقی از جزییات پروژه ارائه نشده است و باید منتظر نمونه اولیه آن در آینده بود. شرکت انگلیسی در سایت خود نوشت: بالون Eon با مشخصات ساده و موتور‌های الکتریکی قدرتمند می‌تواند وسیله نقلیه بسیار سریع و کارآمدتر نسبت به وسایل نقلیه مورد استفاده در شبکه‌های جاده‌ای و راه‌آهن شود.

ویژگی هواپیمای هیبرید این امکان را به بالون می‌دهد تا مدت بیشتری را در آسمان باقی بماند. قدرت لازم برای حرکت Eon به وسیله موتور‌های کاملا الکتریکی تامین می‌شود و با به علت وجود گاز هلیوم در مخازن بالون در هوا بدون روشن بودن موتور شناور می‌ماند. موتور‌های الکتریکی این بالون می‌تواند با هر بار شارژ کامل قدرت لازم برای یک سفر ۴۸۰ کیلومتری را فراهم کند.

امکان پرواز از روی آب و همچنین فرودگاه آمدن روی سطح آب ویژگی است که برخی از کارشناسان را نگران به وجود آمدن طوفان و آسیب رسیدن به مناطق شهری در زمان بلند شدن این وسیله نقلیه قدرتمند کرده است. سازندگان این بالون اعلام کردند برای تامین انرژی موتور‌های الکتریکی و ذخیره‌سازی، توان لازم در ضمن حرکت بالون قصد استفاده از پنل‌های خورشیدی را دارند.

در ادامه تصاویری از این بالون عجیب مشاهده می‌کنید:

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *