جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ قبل از ظهر به وقت تهران

اگر بخاطر این گلابی‌ های نامتقارن نبود، می‌ شد به گذشته سفر کرد!

اگر به‌ خاطر این گلابی‌ های نامتقارن نبود، می‌شد به گذشته سفر کرد!

اگر بخاطر این گلابی‌ های نامتقارن نبود، می‌ شد به گذشته سفر کرد!

خبرآنلاین نوشت:  کشف وجود هسته‌های اتمی گلابی‌شکل و نامتقارن نه‌تنها می‌تواند نظریاتی را که تاکنون جهان پیرامون ما را توصیف می‌کرده‌اند به چالش بکشد؛ بلکه #سفر_در_زمان را به آرزویی محال تبدیل خواهد کرد.

مارکوس شِک (Marcus Scheck)، پژوهشگر دانشگاه غرب اسکاتلند می‌گوید:”یافته‌های ما نشان می‌دهد که این اتم‌ها رو به جهتی مشخص در فضا قرار گرفته‌اند. این جهت‌گیری به سوگیری خاصی در زمان ارتباط دارد و نشانه‌ای است واضح از آن‌که بردار زمان، یک‌طرفه است و ما را از گذشته به حال می‌آورد و نمی‌توان آن را به عقب بازگرداند.”

سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵)، نتایج تحقیقات روی ایزوتوپ باریوم-۱۴۴ منتشر شد که از ساختار گلابی‌شکل هسته این اتم حکایت داشت و تحقیقات پیشین را تأیید کرد. بخش قابل‌توجهی از پروتون‌های هسته باریوم-۱۴۴ در یک سمت آن جمع شده و توزیع بار استثنائی‌ای به این ایزوتوپ داده بودند.

شِک می‌گوید: “توزیع نامتقارن جرم و بار در اتم باریوم -۱۴۴ آن را به سمت خاصی در فضازمان ۴بعدی جهت می‌دهد. در شرایطی که به نظر می‌رسد قوانین فیزیک نسبت به جهت‌گیری بردار زمان بی‌تفاوت هستند، این نقض تقارن توضیح می‌دهد که چرا همیشه داریم از گذشته به حال سفر می‌کنیم و برگشتی در کار نیست”

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *