پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

اقدام شبهه‌ انگیز دولت ترامپ ماه‌ ها پیش از شیوع کرونا

دولت آمریکا ماه‌ها پیش از شیوع ویروس کرونا، یکی از مناصب کلیدی سلامت عمومی خود در پکن، پایتخت چین، که وظیفه شناسایی شیوع بیمار‌ها را برعهده داشت، حذف کرد.

رویترز به نقل از چند منبع آگاه نوشت، دکتر لیندا کوئیک، کارشناس آمریکایی اپیدمولوژی در آژانس کنترل بیماری‌ها در چین، در ماه جولای سمت خود را ترک کرد. اولین مورد ابتلا به کرونا احتمالا در اوایل نوامبر بروز یافت.

این منصب شغلی از طرف مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا تامین بودجه می‌شود.

بنا به گفته منابع آگاه، کوئیک در این مرکز مسئول اپیدمولوژیست‌هایی بوده که در زمینه شناسایی و تحقیق بیماری فعالیت می‌کردند. در گزارش رویترز آمده است این کارشناس آمریکایی در منصبی مناسب برای تشخیص بیماری کرونا فعالیت داشته و می‌توانست اطلاعات به موقعی را در خصوص شیوع این بیماری به کشور‌های جهان در همان هفته‌های ابتدایی شیوع کرونا ارائه کند.

کوئیک زمانی این منصب را ترک کرد که در بحبوحه تنش تجاری میان آمریکا و چین دریافت که آمریکا بودجه‌ای به این برنامه تخصیص نمی‌دهد.

پیشتر مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا اعلام کرد گروهی متشکل از ۲۷ مورد شبه ذات الریه با منشا ناشناخته در ووهان چین را شناسایی کردند و از آن زمان شیوع این بیماری در جهان آغاز شد. بیماری که تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به حذف این منصب گزارش رویترز را تکذیب کرد.

پیش‌نویس خودکار

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *