سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

اظهارنظر تند کیانوش عیاری درباره سیگار/ آن را حماقت بشر می‌ دانم

کیانوش عیاری، کارگردان: با استفاده از عناصر گل درشت نمی‌شود کسی را از یک کار منع یا نسبت به کاری دیگر تشویق کرد. وقتی به صورت پنهان درباره موضوعی مثل #سیگار و مضرات استعمالش حرف می‌زنی بی‌تأثیر نخواهد بود. من درکی از سیگار ندارم و سیگار را حماقت بشر می‌دانم. در سریال «روزگار قریب» دانشجوها از دکتر می‌خواهند تا چیزی به آنها یاد بدهد و او به همان حالت طنازانه خودش از ضرر سیگار حرف می‌زند.

در مجموعه «هزاران چشم» یک قسمت با عنوان «سیگار لعنتی» نمایش داده شد. من بازهم به‌صورت مستقیم چیزی را نگفتم. قرار بود تعارضی در حرفه کاراکتر اصلی رخ بدهد و من در زیر متنش به دغدغه شخصی‌ام یعنی عناد با سیگار پرداختم. شاید باورتان نشود هدف من ترسیم مضرات سیگار بود اما می‌دانستم اگر مستقیم سراغش بروم هرگز به خواسته‌ام نخواهم رسید. به نیت نصیحت کردن مردم سراغش نرفتم.

فکر نمی‌کردم با این یک قسمت قرار است بر جمعیت میلیونی سیگاری‌ها تأثیر عمیق بگذارم. وقتی قرار است یک موضوعی فرهنگسازی شود، بین هنرمند و مسئول و رسانه، آن که از دریچه نصیحت و هشدار و تهدید وارد نشده، می‌تواند موفق‌تر عمل کند چرا که برخورد قهری یا جریمه جوابگو نیست و چه بسا نتیجه عکس بدهد./خبرآنلاین

http://media.sarpoosh.com/images/9703/97-03-c23-33.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *