چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

از سنگ صدا در می ‌آید اما از شوهرم نه!

خانمی ۲۴ ساله‌ام و ۸ ماه پیش ازدواج کردم. الان در عقد هستیم و شوهرم خیلی مرد کم حرفی است. از سنگ صدا درمی‌آید اما از شوهرم نه! دوست دارم که بیشتر با من حرف بزند. ۲۶ ساله است و کارگری می‌‌کند. هر دو، سیکل داریم.

از سنگ صدا درمی‌آید اما از شوهرم نه!

خراسان: سعی کنید تفاوت‌های دنیای مردانه و زنانه را درک کنید و این موضوعات را بپذیرید. او کمتر از شما به حرف زدن و برقراری ارتباط کلامی علاقه‌مند است بنابراین نمی‌توانید توقع داشته باشید کاملا پابه‌پای شما حرف بزند و صحبت کند و همه‌ چیز‌ها را موبه‌مو و با جزئیات تعریف کند. با این حال، کم حرفی یا بی‌توجهی مردان دلایل مختلفی دارد که باید با شناخت علت آن با رفتارهای صحیح با شوهر کم حرف‌تان برخورد کنید. در ادامه نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.

 

کم حرفی مردان انواع مختلف دارد

دلایل کم حرفی مردها با یکدیگر متفاوت است. برخی از آقایان به طور کلی درون‌گرا و کم حرف هستند و در موقعیت‌های مختلف زندگی به حرف زدن و صحبت کردن علاقه ندارند. آن‌ها در جمع دوستانه و کاری و حتی با همسرشان نیز زیاد حرف نمی‌زنند و از صحبت کردن اضافی خوش‌شان نمی‌آید. زمان زیادی از عقد شما نگذشته است اما چون فکر می‌کنید که او کم حرف است، باید بررسی کنید که با دیگران چقدر حرف می‌زند؟ اگر او کلا کم حرف است و فقط با شما کم حرف نمی‌زند و در حضور شما بیشتر از همیشه حرف می‌زند، خیالتان راحت شود که علت کم حرفی همسرتان بی‌توجهی و بی‌علاقگی به شما نیست بلکه حس خوبی به زیاد حرف زدن ندارد پس او را زیاد وادار به حرف زدن نکنید.

 

از اول همین‌طور بود؟

دسته دیگر آقایانی هستند که با همسرشان زیاد حرف نمی‌زنند اما در جمع‌های مردانه به خوبی حرف می‌زنند. به این رفتار همسرتان توجه کنید که آیا از همان ابتدای آشنایی همسرتان با شما کم حرف می‌زده یا آن روزها بسیار خوش صحبت بوده اما حالا کم حرف شده است. در این صورت، باید بررسی کنید که چه اتفاقاتی باعث شده تا از حرف زدن با شما دلسرد شود. شاید شما اشتباهاتی داشته‌اید، مثلا رازی را لو داده‌اید، از حرف‌هایش علیه‌ وی استفاده کردید و … که باعث شده تمایل کمتری برای صحبت با شما داشته باشد.

 

برای با هم بودن وقت بگذارید

اگر قرار است با شوهرتان بیشتر صحبت کنید باید بدانید زوج‌هایی با یکدیگر کمتر صحبت می‌کنند که دایم به فکر کار یا بچه‌های شان هستند. شما چون در دوران اولیه آشنایی هستید، وقت گذاشتن برای یکدیگر را بیشتر کنید و البته موضوعات جذاب‌تری را هم برای صحبت کردن انتخاب کنید تا هر دو طرف، مایل باشید درباره‌اش صحبت کنید.

 

مهارت گوش دادن را نیز بیاموزید

هنگام حرف زدن همسرتان به صحبت‌های او گوش کنید و وسط حرف‌هایش نپرید. در حد امکان با او مخالفت نکنید تا او به صحبت کردن با شما ترغیب شود. با گوش دادن فعالانه یا با چشم و ابرو به او بفهمانید که شش دانگ حواس‌تان به صحبت‌هایش هست و دوست دارید که بحث را ادامه بدهد.
بحث سازنده داشته باشید

علت کم حرفی برخی از مردان این است که دوست ندارند جو خانه را متشنج کنند بنابراین از بحث فراری‌اند زیرا همسرشان با کوچک‌ترین بحثی، تندترین واکنش‌ها را نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید با همسرتان حرف بزنید و بحثی سازنده و نه مشاجره داشته باشید، باید اشتباهات گذشته او را یادآوری نکنید، از به کار بردن الفاظ منفی و جملاتی که با «تو هرگز…» یا «تو همیشه…» شروع می‌شوند، دوری کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *