چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸ بعد از ظهر به وقت تهران

آمار بازیکنان لیگ برتری مبتلا به کرونا به ۲ درصد رسید

ستاد مقابله با کرونا در ورزش اواخر اسفند سال گذشته با دستور وزیر ورزش و جوانان در فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل و در ماه‌های اخیر با صدور چند اطلاعیه به مباحثی چون آموزش و اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش شیوع این ویروس پرداخته است. روز گذشته رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون پزشکی ورزشی بازدید و از مأموریت خطیر این ستاد صحبت کرد. ستادی که در ماه‌های گذشته روزهای پرکاری را سپری کرده و تصمیمات مهمی درخصوص آغاز اردوها و مسابقات گرفته که البته این روند همچنان ادامه دارد.

TOPSHOT – A man walks his dog at the Champs de mars on March 21, 2020 in Paris as a strict lockdown comes into in effect in France to stop the spread of COVID-19, caused by the novel coronavirus. – A strict lockdown requiring most people in France to remain at home came into effect at midday on March 17, 2020, prohibiting all but essential outings in a bid to curb the coronavirus spread. The government has said tens of thousands of police will be patrolling streets and issuing fines of 135 euros ($150) for people without a written declaration justifying their reasons for being out (Photo by JOEL SAGET / AFP) (Photo by JOEL SAGET/AFP via Getty Images)

رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از این فدراسیون به خبرنگار «ایران» گفت: «بازدید صالحی امیری ناظر به بررسی اهم فعالیت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی بود. کمیته‌های مختلف در این نشست برنامه‌های خود را به رئیس کمیته ملی المپیک عرضه کردند.» او در پاسخ به این سؤال که چه زمانی اردوهای ورزشکاران المپیکی تشکیل خواهد شد، افزود: «فعلاً برنامه‌ای برای آغاز اردوهای ورزشکاران المپیکی نداریم و این موضوع منوط به دستورالعمل دستگاه‌های بالادستی همچون وزارت بهداشت است.»

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی درخصوص تشکیل کمیسیون بررسی آزمایش کرونا در فوتبال بیان داشت: «تمامی تست‌های باشگاه‌ها به این کمیسیون ارائه شد و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. البته این تست‌ها ادامه دارد چرا که نتایج آزمایش‌ها یک بار نبوده و این فرآیند ادامه خواهد داشت. تمام ۱۶ تیم لیگ برتری آزمایش کرونا دادند و تعداد مبتلایان به کرونا را به سازمان لیگ اعلام کردیم. پیش از این و براساس تست کرونا تعداد بازیکنان مبتلا به کرونا در لیگ برتر ۵ درصد بود که در حال حاضر این تعداد خوشبختانه به ۲ درصد کاهش یافت.»

سعیدی درخصوص لیگ یک افزود: «هنوز نتایج آزمایش‌های لیگ یک مورد ارزیابی قرار نگرفته و قرار است بزودی این اتفاق بیفتد و وضعیت لیگ یک هم مشخص شود. تلاش ما بر این است که به دقت کارها را پیش ببریم و از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.»

او درمورد صحبت‌های مطرح شده درخصوص هزینه ۱۶ میلیاردی کرونا برای لیگ برتر و لیگ یک اظهار داشت: «برای انجام آزمایش‌های کرونا چند روش به کار گرفته می‌شود که یکی از روش‌ها pcr است و یکی دیگر از این هزینه‌ها مربوط به گندزدایی و ارزیابی‌هایی است که قرار است برای جلوگیری از ابتلا به کرونا هزینه شود. ناظرانی که برای آزمایش‌های کرونا به محل تمرینات تیم‌ها مراجعه می کنند، هزینه‌ای برای باشگاه‌ها ندارند چرا که این ناظران از طرف فدراسیون می‌روند.»
سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: «رقم دقیقی برای این موضوع مشخص نیست اما برآورد ما درخصوص تست pcr تیم‌ها حدود ۲ میلیارد تومان برای لیگ برتر است. هر تیم باید ۱۰ بار آزمایش pcr انجام دهد و تعداد ۴۶۰ تست برای ۱۶ تیم لیگ برتری است و بحث تأمین منابع مالی این تست هم طبیعی است که باید توسط باشگاه، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تعریف شود. تیم‌ها براساس پروتکل‌های فیفا باید دو تست تا زمان شروع تمرینات، یک تست قبل از شروع بازی‌ها و هر ۵ روز یک بار تست بدهند.»

 

لیگ برتر یک هفته به تعویق افتاد
پیش‌از این اعلام شده بود رقابت‌های لیگ برتر از دوم تیر از سرگرفته می‌شود و طبق برنامه قرار بود بازی معوقه استقلال و فولاد هم ۲۹ خرداد برگزار شود ولی زمان این رقابت‌ها تغییر کرد. به‌گزارش سایت سازمان لیگ فوتبال، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ در نامه‌ای به مدیران باشگاه‌ها و رؤسای هیأت‌های فوتبال، اعلام کرد:«نظر به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس نمایندگان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با مسئولان مسابقات ای اف سی و لیگ قهرمانان آسیا و با عنایت به موارد مطروحه در این جلسه، به اطلاع می‌رساند کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد دیدارهای باقی مانده مرحله مقدماتی و یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان را با تأخیر نسبت به برنامه قبلی برگزار کند. به این ترتیب، با توجه به فرصت ایجاد شده و به‌منظور افزایش زمان آماده‌سازی باشگاه‌ها و همچنین بهبود شرایط جسمانی بازیکنان که سرمایه‌های اصلی باشگاه‌ها و فوتبال ملی هستند، سازمان لیگ نیز دیدارهای باقیمانده لیگ نوزدهم را با یک هفته تأخیر نسبت به تاریخ قبلی پیش‌بینی شده آغاز می‌کند. بنابراین دیدار معوقه فولاد- استقلال چهارشنبه ۴ تیر برگزار می‌شود و هفته بیست و دوم از یکشنبه هشتم تیرماه آغاز خواهد شد.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *