پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

آزمایش جنجالی ناسا: بررسی امکان تولید مثل انسان در فضا!

ناسا اسپرم گاو وحشی و انسان را به‌منظور مطالعه تولید مثل در فضا، به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است. هدف از این آزمایش، بررسی عملکرد اسپرم انسان در شرایط بی‌وزنی است.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1397/1/23/7855362_235.png

این مأموریت که «مایکرو-۱۱» نام دارد، برای بررسی امکان فرزندآوری انسان‌ها در فضا راه‌اندازی شده و طی آن، نمونه‌هایی از اسپرم منجمد انسان و گاو در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

این پروژه را مرکز تحقیقات ایمز (Ames) ناسا هدایت می‌کند و طبق بیانیه ناسا، هدف اصلی آن، بررسی چگونگی تأثیر بی‌وزنی روی اسپرم است. هرچند هدف این مطالعه اسپرم انسان‌هاست، اما اسپرم گاو وحشی نیز برای آزمایش‌های کنترلی فرستاده شده است، زیرا به اندازه کافی مشابه اسپرم انسان است و این اطمینان را برای محققان فراهم می‌کند که بتوانند تفاوت‌های ظریف اسپرم هر دو گونه را تشخیص دهند.

ناسا ادعا می‌کند این مطالعه اولین گام در درک قابلیت بالقوه تولیدمثل در شرایط بی‌وزنی است. دکتر «فتحی کارویا»، پژوهشگر زیست‌شناسی فضایی در ناسا می‌گوید:   «بر اساس تجربیات قبلی، به نظر می‌رسد که شرایط بی‌وزنی، تحرک اسپرم را تسهیل می‌کند. تحقیقات پیشین روی ارگانیسم‌های مختلف نشان داده است که شرایط بی‌وزنی (میکروگرانشی) موجب بازسازی سریع‌تر سلول‌ها می‌شود. این پروژه فضایی اولین بار است که به روش‌های تحلیلی اثبات‌شده برای ارزیابی باروری اسپرم انسان و گاو در فضا می‌پردازد.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *