چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

گوگل هاتگرام و تلگرام طلایی را به عنوان برنامه مضر شناسایی می‌ کند

گزارشات حکایت از این دارد که گوگل این اپلیکیشن‌ها را به عنوان بدافزار می‌شناسد و اجازه نصب دوباره آنها را نمی‌دهد.

از عصر دیروز کاربران برای نصب تلگرام طلایی و هاتگرام از طریق گوگل پلی با مشکل مواجه شدند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل این دو اپلیکیشن را در رده بندی مشکوک قرار داده و اجازه نصب آنها را به کاربر نمی‌دهد. گزارشات حکایت از این دارد که گوگل این اپلیکیشن‌ها را به عنوان بدافزار می‌شناسد و اجازه نصب دوباره آنها را نمی‌دهد.

آنطور که به نظر می‌رسد گزارشی به دست گوگل رسیده و این مجموعه تصمیم گرفته تا دو اپلیکیشن هاتگرام و طلاگرام را در لیست برنامه‌های مشکوک قرار دهد. برخی از کارشناسان نیز خبر می‌دهند که به زودی این دو اپلیکیشن به کلی از گوگل پلی حذف خواهند شد.

«جواد دادگر» کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در گفتگو با دیجیاتو ماجرای پیش آمده را بیشتر یک موضوع سیاسی می‌داند تا یک موضوع فنی و باور دارد که گزارشات رسیده به دست گوگل دستمایه موضوعات سیاسی شدند. او البته تاکید می‌کند که اساسا وجوداین دو برنامه با وجود هشدارهای کارشناسان و سازمان‌های دولتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

www.dustaan.com-گوگل هاتگرام و تلگرام طلایی را به عنوان برنامه مضر شناسایی می‌ کند
این کارشناس ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه هیچ تحلیل درست و کامل و به روزی از این دو پیام‌رسان توسط هیچ نهاد و شخصی وجود ندارد تاکید می‌کند که هشدارهای مرکز ماهر و وزارت ارتباطات به تنهایی کافی نیست:

«تلگرام طلایی ارتباط های خارجی زیادی با سرور های دیگر برای گرفتن پروکسی ها و تبلیغات ها دارد و ساختار به شدت مشکوکی برای گوگل دارد. حتی در بدترین حالت می‌توان متصور شد که این برنامه می‌تواند در یک بروزرسانی تبدیل به یک بدافزار شود.»

www.dustaan.com-گوگل هاتگرام و تلگرام طلایی را به عنوان برنامه مضر شناسایی می‌ کند
جریان‌داده از تلگرام طلایی تا سرورهای تلگرام
در حال حاضر Google Play Protect اخطار مشکوک بودن این دو نرم افزار را داده و گمان می‌رود که این برنامه‌ها تا چند روز آینده از این گوگل پلی حذف شوند. پیش‌تر وزارت ارتباطات و مرکز ماهر درباره ناامن بودن تلگرام‌های غیررسمی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی هشدارهایی داده بودند و دیجیاتو نیز درباره امنیت این برنامه‌هاگزارشاتی منتشر کرده بود.

برخی کارشناسان باور دارند که مهلت دادن به تلگرام طلایی و هاتگرام برای مستقل شدن از تلگرام که چندی پیش از سوی شورای عالی فضای مجازی مطرح شد، گواه بر این موضوع است که این دو مجموعه کل اطلاعات چت‌ها و گروه‌ها و کانال و در حقیقت همه چیز را در جایی کپی کردند که می‌توانند آن را در پلتفرمی مستقل برپا سازند؛ اتفاقی که البته تا به امروز رخ نداده و به نظر می‌رسد که اختلالی در این روند پیش آمده است.

منبع: دیجیاتو

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *