پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

کمک ویژه ژاپن برای پیشبرد توافق هسته ای در ایران

ژاپن اعلام کرده است که کمک ویژه ای برای پیشبرد توافق هسته ای در اختیار ایران قرار خواهد داد…

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , امنیت هسته ای در ایران

درپی دیدار فومیو کیشیدا و محمد جواد ظریف وزیران امور خارجه ژاپن و ایران درتوکیو ، ژاپن اعلام کرد که کمک ویژه ای برای پیشبرد توافق هسته ای در اختیار تهران قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا ، رسانه های گروهی ژاپن از جمله ژاپن نیوز و ژاپن تایمز در گزارش های خود ارزش این کمک را که در خصوص امنیت هسته ای در اختیار ایران قرار می گیرد دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرده اند.

 

کیشیدا خاطر نشان کرده است که این اقدام هم به امنیت هسته‌ای در ایران کمک می کند و هم حرکتی در راستای پیشبرد توافق هسته ای و حراست از برجام است.

 

وزیر امور خارجه ژاپن در مصاحبه مطبوعاتی پس از دیدار به خبرنگاران گفت که با همتای ایرانی خود برای گسترش روابط در زمینه های مختلف از جمله حراست از توافق هسته ای و اجرای برجام به توافق رسیده است.

 

ژاپن تایمز نوشت که این کمک در شرایطی صورت می گیرد که هنوز معلوم نیست دولت آینده آمریکا به ریاست ترامپ چه نوع سیاستی در باره این توافق اجرا می کند.

 

همزمان تلویزیون ژاپن و دیگر رسانه های گروهی این کشور از جمله روزنامه های ژاپنی خاطر نشان کرده اند که وزیران خارجه دو کشور بار دیگر بر پایبندی همه طرف ها به این توافق تاکید ورزیده‌اند.

 

نشریه ژاپنی می نویسد که دولت ژاپن قویا از شرکت های خود خواسته است در ایران سرمایه گذاری کرده و تا حد توان در این بازار فعال شوند.

 

همزمان شینزوابه نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد برای پیشبرد همکاری های دو کشور به ایران سفر کرده و با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کند.

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. دستشان درد نکنه ! با این که بودائی هستند ولی درک و شعورشان از بسیاری از کشورها بیشتر است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *