پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴ بعد از ظهر به وقت تهران

کسی که تبعیت از رهبری نداشته باشد شیعه و بلکه حتی مسلمان نیست

امام جمعه اصفهان با تشکر از مردم ایران به دلیل حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حضور باشکوه را نشانه رشد و ایستادگی ملت ایران دانست.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1486801259.jpg

به گزارش «انتخاب»، آیت‎الله سیدیوسف طباطبایی‎نژاد در خطبه‎های نماز جمعه اصفهان که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به حماسه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن‎ماه، گفت: از مردم خوب کشورمان تشکر می‎کنم که بهتر از سال‎های قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و این دلیل بر رشد و عظمت فکری و تدین مردم ایران است.

به نوشته رسا، وی ادامه داد: وقتی مردم ایران از طرفی می‎بینند دشمنان در دشمنی‎شان شدت بیشتری به خرج می‎دهند و از طرفی هم مراجع تقلید و علما تأکید بر حضور در راهپیمایی دارند، آن‎ها هم در این حماسه شرکت می‎کنند.

امام جمعه اصفهان با بیان این‎که اگر کسی با ما نجنگد ما اهل صلح هستیم، اظهار کرد: ما حتی صلح جهان را می‎خواهیم اما اگر کسی با ما بجنگد وظیفه داریم تا آخرین قطره خون در برابرش بایستیم و ملت ما از این راهپیمایی‎هایشان و از حرکت‎هایشان در ایام الله کاملا مشخص است که همچون اول انقلاب در برابر دشمن ایستاده‎اند و تابع فرمان‎های رهبر معظم انقلاب هستند که ایشان طبق قرآن دستور می‎دهند.

وی با تشکر از دکتر قالیباف به دلیل پذیرفتن دعوت مردم اصفهان در حضور در مراسم ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: عذرخواهی می‎کنم از عزیزانی که در راهپیمایی شرکت کردند و می‎خواستند همان‎جا نماز بخوانند، آن‎جا هوا سرد بود و مضافا بر این‎که احتمال بارندگی بود و در عین حال سرما و دوری راه بود که نتوانستیم در میدان امام(ره) نماز جمعه را برگزار کنیم.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با اشاره به این‎که انقلاب اسلامی، اسلام منحرف را به اسلام ناب تبدیل کرد، اظهار کرد: این کار همه پیامبران بود که مردم را از راه انحرافی به راه راست هدایت می‎کردند و کسانی بعد از پیامبر(ص) همچون حضرت امام(ره) راه پیامبران را ادامه دادند.

وی گفت: گرانی و رکود و مانند این‎ها هست و خیلی‎هایش هم تقصیر آمریکا نیست، بلکه ناشی از بی‎تدبیری ما است، هر دولتی که عوض می‎شود همه را از اول تا آخر عوض می‎کنند، صرف این‎که میل به شما نداشتند و به شما رأی ندادند و باید عوض بشوند، فرهنگ اشتباهی است، امیدواریم که عقل‎مان رشد بکند و این‎قدر جابه‎جایی‎ها و عوض کردن‎ها نباشد که یک قسمت از عقب‎ماندگی‎هایمان به دلیل همین‎ها است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به دستاوردهای انقلاب، خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت‎ها از ابتدا تا انتها کارهای بسیار مهم و اساسی را برای کشور انجام دادند و همین دولت هم دارد کار می‎کند و زحمت می‎کشد و بسیاری طرح‎ها و پروژه‎ها را در این دهه فجر افتتاح کردند، چهل میلیون جمعیت از اول انقلاب تا حالا به جمعیت ما اضافه شده است و درست است که بیکاری وجود دارد اما جمعیت هم رشد کرده است،‌ هزارها روستا برق‎دار و آب‎دار و تلفن‎دار شده‎اند و گازرسانی در بعضی از روستاهایی که اصلا فکرش را نمی‎کردیم، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: البته گاهی بی‎تدبیری‎هایی هست و ما نباید به خاطر برخی اشتباه‎کاری‎ها همه‎چیز را نادیده بگیریم که با انصاف و باعدل منافات داشته باشد، یکی از کارهای خوب جمهوری اسلامی این سربلندی مسلمانان است، قبلا کسی ایران را به حساب نمی‎آورد و الان همه جا حرف ایران است، مگر کسی جرأت داشت علیه آمریکا تظاهرات کند، این را از ما گرفتند، مگر جرأت داشتند پرچم آمریکا را آتش بزنند،‌ ماها آتش زدیم و از ما یاد گرفتند و دیدیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند.

نماینده ولی‎فقیه در استان اصفهان همچنین با اشاره به روایت ۷۵ روز بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) شهادت بانوی دو عالم را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: آن‎چه داریم از این خانواده و حضرت فاطمه زهرا(س) است، امام سجاد(ع) در شام وقتی خودشان را معرفی می‎کنند ۷۰ صفت برای امیرالمؤمنین(ع) نقل می‎کند و یکی از صفات ایشان را صبورترین انسان‎ها ذکر می‎کند، اما امام علی(ع) در ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) صبرش تمام شد.

نگرانی برخی از ترامپ اشتباه و بی‎جا است

وی همچنین در خطبه اول با بیان این‎که کسی که تبعیت از رهبری نداشته باشد شیعه و بلکه حتی مسلمان نیست، خاطرنشان کرد: البته اهل‎سنت هم به یک معنا رهبری را قبول دارند اما مانند شیعه نیست، پادشاه آل‎سعود که یک احمقی است که مال مسلمانان را برای مسلمان‎کشی استفاده می‎کند، این فرد که نمی‎تواند اولی‎الامر باشد.

آیت‎الله طباطبایی‎نژاد با بیان این‎که مقابله با دشمن وزیر سلطه کافر نبودن بسیار ارزش دارد، اظهار کرد: ما بدون اجازه آمریکایی‎ها نمی‎توانستیم آب بخوریم، امام خمینی(ره) این قانون قرآنی را برای ما آوردند که کفار هیچ‎گاه با ما خوب نخواهند شد، حتی آنان که ظاهرشان خوب است اما باطنشان با ما خوب نیست، قرآن می‎فرماید هیچ‎گاه یهود و نصارای از ما راضی نمی‎شوند.

وی افزود: این‎ها دشمنی‎هایشان به خاطر موشک و انرژی هسته‎ای نیست، قرآن می‎فرماید این‎ها دائما با انسان می‎چنگند تا جایی که بتوانند شما را از دینتان برگردانند،‌ آخر جنگشان موشک نیست،‌ آخر جنگشان انرژی هسته‎ای نیست، این‎ها فرموده‎های رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) است که بارها فرموده‎اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعضی‎ها نگران هستند که این ترامپ دیوانه است، ما این دیوانگی را می‎دانستیم و می‎دانیم که شیطان بر او حکومت می‎کند، یک چیزهایی را می‎گوید قرآن می‎فرماید این چیزهایی که از دهانشان می‎پرد و می‎گوید چیزی نیست بلکه آن‎چه که در سینه‎هایشان مخفی می‎کنند، بالاتر و بزرگ‎تر است، قرآن می‎فرماید آن‎ها هیچ‎گاه خیر و خوبی شما را نمی‎خواهند، آن‎ها الان خوشحالند که عربستان مسلمان را فریب دادند و به جنگ با مسلمانان واداشتند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *