چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴ قبل از ظهر به وقت تهران

کدام بالم لب مناسب من است؟

لب‌ها ممکن است تحت تاثیر عوامل خارجی مانند سرما، گرما و خشکی هوا یا عومل درونی مانند تاثیرات داروها، رژیم غذایی یا بیماری‌های گوناگون دچار عوارضی مانند خشکی، ترک خوردگی و شکاف شوند‌. به این ترتیب نرمی و لطافت پوست لب‌ها از بین می‌رود و شکل، حالت و رنگ طبیعی لب‌ها از بین خواهد رفت. استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، ضمن پیشگیری از بروز عوارض ذکر شده، خاصیت درمانی داشته و با آبرسانی مناسب به پوست و کنترل میزان چربی آن، علائمی مانند پوسته پوسته شدن، ترک خوردگی و زخم‌های گوناگون را از بین می‌برند.

در میان محصولات مراقبتی گوناگونی که توسط برندهای مختلف به تولید می‌رسند، بالم لب به سبب اثرگذاری مناسب محبوبیت بسیار زیادی دارد. پوست لب‌ها در مقایسه با سایر بخش‌های صورت حساس‌تر و شکننده‌تر است. لذا خشکی و سرمای هوا آسیب بیشتری به آن وارد کرده و باعث ایجاد ترک، شکاف و خون‌ریزی خواهد شد. استفاده از بالم و نرم کننده‌های لب می‌تواند با حفظ رطوبت و آبرسانی کافی به پوست لب، خطر ایجاد چنین مشکلاتی را کاهش دهد. در ادامه این مقاله انواع بالم‌های لب مناسب برای لب‌هایی با ویژگی‌های مختلف را معرفی کرده و شاخصه‌های هر یک را عنوان می‌نماییم.

معرفی انواع بالم لب

در ادامه شما را با انواع مختلف بالم لب آشنا می‌کنیم:

بالم لب ضد آفتاب

در فرمولاسیون برخی از بالم‌های لب از فاکتور محافظت در برابر تاثیرات نور آفتاب استفاده شده است. بالم‌های دارای SPF از لب‌ها در برابر مضرات ناشی از تابش اشعه‌های نور آفتابرمحافظت کرده و اثرات مخرب آن را از بین می‌برد. اشعه فرابنفش خورشید، اشعه UVA و اشعه ‌UVB خسارت‌های زیادی را در پوست ایجاد کرده و برای پوست حساس لب‌ها بسیار مضر هستند.
بالم‌های لب ضد آفتاب ممکن است دارای SPF 15، SPF 30 یا مقادیر مختلفی از SPF باشند که در محیط خارجی از پوست آسیب پذیر لب‌ها در برابر تابش نور خورشید محافظت نمایند. بنابراین بالم‌های حاوی ضد آفتاب علاوه بر اینکه از لب‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از گرما، سرما و خشکی هوا محافظت می‌کنند، مانع از اعمال اثر اشعه‌های نور آفتاب بر روی پوست خواهند شد. بنابراین استفاده از این نوع محصولات مراقبتی برای افرادی که پوست به شدت حساس دارند و یا به عوارض و اختلالات پوستی خاص مبتلا هستند توصیه می‌شود.

 

بالم لب فاقد رنگ

بالم‌های بی‌رنگ لب از جمله پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات مراقبتی از پوست لب‌ها هستند که هم برای استفاده خانم‌ها و هم برای استفاده آقایان مناسب تلقی می‌شوند. با وجود اینکه رنگدانه‌های موجود در بالم‌های رنگی لب هیچ گونه ضرری برای پوست لب‌ها ندارند اما بسیاری از افراد استفاده از بالم‌های بدون رنگ را برای مصرف روزانه خود مناسب‌تر می‌دانند. این بالم‌های لب به طور معمول دارای رایحه‌ای خوشایند هستند و اسانس‌های میوه‌ای آن‌ها احساس تازگی و طراوت بیشتری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.
در خرید بالم‌ لب علاوه بر توجه به عطر گل یا رایحه میوه‌ای این نوع محصولات مراقبتی و بهداشتی، به اصالت و کیفیت برند تولید کننده نیز توجه کنید؛ چرا که در برخی از موارد، اسانس‌ها و طعم و عطر بالم‌های لب سبب ایجاد حساسیت و آلرژی در مصرف کنندگان می‌شود.
بالم لب فلورمار از جمله باکیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار است که با رایحه‌های متنوع به مصرف کنندگان ارائه می‌شود. وجود ترکیبات طبیعی و مواد گیاهی در فرمولاسیون این محصول جنبه‌های درمانی آن را افزایش داده و استفاده از آن برای افراد با مشکلات پوستی مختلف را امکان پذیر نموده است.

بالب لب دارای رنگ

بالم‌های لب رنگی بهترین گزینه برای افرادی است که به استفاده از رژلب‌هایی با رنگ‌ها و مواد آرایشی حساسیت دارند، به دنبال میکاپ سبک روزانه هستند و قصد دارند علاوه بر ایجاد رنگی ساده و ملایم بر روی لب‌ها از خواص دارویی بالم لب نیز برای درمان پوست آسیب دیده لب‌های خود بهره بگیرند.
بالم‌های رنگی لب علاوه بر رطوبت رسانی کافی به پوست لب‌ها و حفظ چربی آن‌ها در سطح مناسب، لب‌ها را از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها تغذیه کرده و قابلیت رنگ دهندگی مناسب به لب‌ها را دارند. به همین جهت می‌توان این محصول را جایگزینی مناسب برای رژلب دانست که کاربرد ویژه‌ای در آرایش روزمره بانوان دارد.
بافت نرم و لطیف بالم‌های رنگی به دلیل وجود روغن‌های طبیعی، چربی‌های گیاهی و عصاره‌های ارگانیک موجود در ترکیبات این نوع محصول است.
رنگ محصول به دلیل وجود رنگدانه‌های طبیعی داخل فرمولاسیون بالم است. غالبا بالم‌های مدل میوه‌ای (بالم تمشک، آلبالو و …) داری رنگدانه‌های ملایم برای رنگ دهی مناسب به لب‌ها هستند. بالم‌های رنگی لب همچنین از عطرها و رایحه‌های خوشایند و متنوع تشکیل شده‌اند تا استفاده از محصول برای مصرف کنندگان لذت بخش باشد.

بالم لب دارای آنتی اکسیدان

برای افرادی که لب‌هایی پوسته پوسته و ترک خورده دارند، استفاده از بالم‌های لب حاوی انتی اکسیدان بهترین گزینه محسوب می‌شود. بافت‌ها و سلول‌های مرده و اضافی پوست به مرور زمان از بین می‌روند و برای ترمیم و بازسازی آن‌ها می‌توان از مواد مغذی بهره گرفت.
برای درمان شکاف‌های ایجاد شده بر روی پوست لب‌ها و ترمیم سلول‌های از دست رفته آن، استفاده از آنتی اکسیدان‌ها راهکاری بسیار مناسب است.
علاوه بر بالم‌های دارای آنتی اکسیدان، استفاده از نرم کننده‌های لب که حاوی روغن‌های طبیعی، چربی‌های کامل و وازلین هستند نیز کارساز خواهد بود. نرم کننده لب دکتر ژیلا برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب‌ها موثر عمل کرده و باعث می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن لطافت و درخشندگی به لب‌های شما بازگردد.

بالم لب ویتامینه

به طور معمول در ترکیبات بالم‌های لب از ویتامین‌های A و E استفاده می‌شود که هر یک نقش موثری در نرم و براق کردن لب‌ها دارند. ویتامین‌ها از جمله مواد مغذی حائز اهمیت هستند که جذب آن‌ها در پوست به جلوگیری از عوارض و آسیب‌های گوناگون کمک کرده و ضمن افزایش مقاومت پوست، به زیبایی ظاهری آن‌ها کمک می‌کند. البته در موارد نادر امکان ایجاد آلرژی ناشی از جذب این نوع ویتامین‌ها وجود دارد اما بهتر است به انتخاب و خریداریب
بالم‌هایی بپردازید که از ویتامین‌های ضروری غنی باشند.

 

نتیجه گیری
استفاده از محصولات مراقبتی نظیر آبرسان‌ها، نرم کننده‌ها و بالم‌های لب به تمام افراد توصیه می‌شود و می‌توان از این محصولات به عنوان درمانی برای کاهش آسیب‌های پوست و رفع مشکلات آن بهره گرفت. خرید آنلاین بالم لب نیز می‌توانید نام محصول مورد نظر و اطلاعات مربوط به آن را در سایت مو تن رو جستجو نموده و فرایند ثبت سفارش را پیگیری نمایید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *