پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶ قبل از ظهر به وقت تهران

کاردستی با وسایل دور ریختنی (چوب بستنی) برای کلاس دوم و سوم

کاردستی در منزل می‌تواند با بسیاری از خرده ریزهای دور ریختنی مانند کاغذ و سیم ، مقوا ، نی نوشابه، چوب بستنی و … ساخته شود، در این بخش از مجله دوستان قصد داریم تا نمونه های بسیار جالب و خلاقانه کاردستی که از چوب بستنی ساخته شده اند را قرار دهیم.

مواد مورد نیاز برای اغلب نمونه ها عبارتند از : چوب بستنی ، رنگ و چسب چوب با کمی خلاقیت و حوصله!

یکی از ویژگی‌های کاردستی این است که شور و شوق فعالیت را در فرزند دلبندتان به وجود آورد . هر چه قدر محیط ، شرایط و موضوع فعالیت و شیوه‌ی اجرای آن تازگی و تنوع داشته باشد، کودکان به انجام آن بیش‌تر علاقه نشان می‌دهند و این امر باعث احساس رضایت و خشنودی در آنان می‌شود و با این احساس اقدام به ساخت کاردستی می‌نمایند.

نمونه اول یک ماهی بسیار ساده و زیباست که میتوانید آن را به همراه کودک عزیزتان در خانه تهیه کنید.

برای تهیه این کاردستی ساده به ۸ عدد چوب بستنی ، چسب چوب و رنگ نیاز دارید، برای چشم می توانید از نمونه های حاضری موجود در مغازه های لوازم التحریری استفاده کنید و یا با سلیقه خودتان چشم را بر روی مقوا کشیده و برش دهید.

نمونه دوم که نیز بسیار ساده است ، مربوط به اشکال حیواناتی نظیر موش، گربه ، سگ و خرس و … می شود.

ساخت  این کاردستی نیز بسیار ساده بوده و برای آماده سازی به ۷ عدد چوب بستنی ، مقداری پنبه ، مقوا رنگی ، چسب چوب نیاز خواهید داشت.

چوب ها را در کنار هم قرار داده و به دلخواه رنگ کنید، اجزای صورت را به دلخواه تزئین کنید.

نمونه سوم یک درخت کاج می باشد، برای ساخت چوب ها را در کنار هم قرار داده به حالت مثلثی برش داده و طبق سلیقه خود رنگ آمیزی و تزئین کنید.

نمونه چهارم، جوجه اردک ؛ برای ساخت این کاردستی کارچندان دشواری ندارید، ۳ عدد چوب را به حالت مثلثی با چسب وصل کنید، سر و بال ها را با مقوا کشیده و برش دهید.

این هواپیمای ساده را می توانید با کمی چوب و یک عدد گیره لباس با سادگی تهیه کنید.

ساخت این خودرو کارچندان دشواری نیست، برای چرخ ها می توانید از مقوا استفاده کرده و بدنه خودرو را به دلخواه رنگ آمیزی کنید.

نمونه بعدی مربوط به ساخت یک بدنه خلاقانه برا نگاه داشتن گوشی همراه برای تماشای فیلم و … می باشد.

کودکان دلبندتان در اجرای فعالیت باید آزادی عمل داشته باشند و کسی به جای آنان کار نکند. بدین معنا که خود کاردستی را کامل کنند (به طور مثل ابتدا شکل را نقاشی کنند، قیچی کنند، سرهم کنند، وصل کنند، بچسبانند ، گره بزنند و کامل کنند.) آزادی عمل کودکان نباید محدود شود، زیرا مهم کار کودک است نه زیبائی کار او

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *