سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲ بعد از ظهر به وقت تهران

کابوس ۱۸ ساله ای که با تلاش خواهران منصوریان تمام شد!

تلاش‌های ۲۰ روزه خواهران منصوریان برای نجات قاتل پشیمان از قصاص سرانجام با بخشش پدر مقتول نتیجه داد و کابوس ۱۸ ساله مرد ۳۷ ساله پایان گرفت.

کابوس 18 ساله ای که با تلاش خواهران منصوریان تمام شد!

نامش در لیست اعدامی‌ها قرار گرفته و شمارش معکوس برای اجرای حکمش آغاز شده‌بود. ۳۰، ۲۹، ۲۸ و … . روزها مثل برق و باد می‌گذشت و او یک قدم به چوبه دار نزدیک‌تر. خانواده قاتل دل پری از او داشتند و پادرمیانی‌ها هم برای جلب رضایت بی‌فایده بود. احمد هر روز با خانواده‌اش تماس می‌گرفت و بعد از چند دقیقه ناامید گوشی را قطع می‌کرد. در اوج ناامیدی‌ها یک پیام در اینستاگرام مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. یکی از بستگان احمد که به خواهران منصوریان علاقه داشت و صفحه آنها را در اینستاگرام پیگیری می‌کرد، پیامی به شهربانو، خواهر بزرگ منصوریان داد و از او کمک خواست.
خیلی زود پیام سین شد و شهربانو بررسی‌هایش را آغاز کرد. قاتل مردی ۳۷ ساله بود که از شش سال قبل به اتهام قتل در زندان شوشتر به‌سرمی‌برد و با تایید حکم قصاصش در لیست اجرای حکم قرار گرفته‌بود. او یک ماه فرصت داشت رضایت اولیای دم را جلب کند.
برگه‌های پرونده نشان می‌داد احمد، زمانی که ۱۹ سال داشت در جریان درگیری و یک لحظه عصبانیت با چوب مرد جوانی را کشته بود. او بعد از قتل فرار کرد و زندگی مخفیانه‌اش آغاز شد اما پدر مقتول سایه‌به‌سایه در تعقیبش بود. اول رد او را در یزد پیدا کرد و به آنجا رفت اما خبری از احمد نبود و او چند روز قبل آنجا را ترک کرده‌بود. مقصد بعدی احمد اصفهان بود اما این مخفیگاهش هم لو رفت و قبل از دستگیری از آنجا هم گریخت. ۱۲ سال شهر به شهر مخفیانه زندگی کرد تا این‌که شش سال قبل در تهران شناسایی و دستگیر شد.
شهربانو و الهه منصوریان، سراغ مسؤولان زندان شوشتر رفتند که مدیر زندان تایید کرد احمد در این مدت رویه زندگی‌اش را تغییر داده و از کاری که کرده پشیمان است. میثم مقدم، مدیر برنامه‌های شهربانو به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: وقتی برای خواهران منصوریان ثابت شد قاتل مسیر درست زندگی را پیدا کرده، دست به کار شدند و از ۲۰روز قبل با کمک تعدادی از هنرمندان و خیرین صحبت‌ها برای جلب رضایت اولیای دم آغاز شد. پدر مقتول از فرار قاتل پس از جنایت ناراحت بود و راضی به رضایت نمی‌شد.
تلاش‌ها و تماس‌ها با خانواده مقتول ادامه داشت و درحالی‌که احمد فاصله زیادی با چوبه دار نداشت، ابتدای هفته شهربانو و الهه منصوریان راهی شوشتر شده و آخرین تلاش‌های خود را انجام دادند تا این‌که بعد از سه روز سرانجام پدر مقتول راضی به گذشت شد و احمد از چوبه دار نجات پیدا کرد.
مقدم ادامه داد: پدر مقتول در این سه روزی که آنجا بودیم رفتار خوبی با ما داشت و با بخشش خود، کار بزرگی انجام داد. حالا قاتل باید منتظر مراحل اداری و قضایی باشد تا بتواند از زندان بیرون بیاید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *