سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ بعد از ظهر به وقت تهران

چگونه عمر خودرو را افزایش دهیم /عکس

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که خودرو را فقط وسیله ای برای انجام کارهای شخصی و حمل و نقل نمی دانند ،بلکه آن را بخشی از پرستیژ و شخصیت فردی خود می دانند خواندن این مطلب را از دست ندهید. 
نتیجه تصویری برای چگونه عمر خودرو را افزایش دهیممجله دوستان : دیدگاه افراد به خودرو شخصی‌ خودشان با یکدیگر متفاوت است. بعضی از افراد به خودرو خود به عنوان بخشی از پرستیژ و شخصیت فردی خود می‌‌نگرند، بعضی خودرویشان را وسیله کارشان می‌دانند و بعضی دیگر صرفا وسیله‌ای برای حمل‌ونقل.

واقعیت این است که فرقی نمی‌کند شما جز کدام دسته باشید، مهمترین مساله این است که خودرو شخصی وسیله‌ای برای رفع یک نیاز است و تا زمانی که نیاز شما برطرف شود، خوشحال خواهید بود.

اما برای اینکه مدت زمانی که خودرو شما کارش را انجام می‌دهد، افزایش یابد، باید مراقبت‌هایی را از آن انجام دهید. خودرو شخصی به مانند تمام وسائل شخصی یک فرد، نیازمند مراقبت و رسیدگی است. در این نوشته سعی داریم به نکات کلیدی رسیدگی به خودرو شخصی اشاره کنیم.

بر اساس زمان‌بندی مناسب خودرویتان، آن را سرویس کنید

معمولا در کتابچه راهنما همراه خودرو، بهترین زمان بندی برای رسیدگی به بخش‌های مختلف خودرو ذکر شده است. هیچکس بهتر از شرکت سازنده نمی‌داند که خودرو چه وقت به رسیدگی نیاز دارد. پس کتابچه را جدی بگیرید.

روغن موتور را به طور مرتب تعویض کنید

بهترین نوع مراقبت از موتور، توسط روغن موتور انجام می‌شود. بسته به نوع روغن، نوع خودرو و نوع رانندگی خود، دوره‌ تعویض روغن ممکن است تغییر کند. اما همیشه با تعویض روغن، فیلتر روغن را هم تغییر دهید.

مایعات خودرو را همواره در سطح مطلوب نگه دارید

ضد یخ، روغن ترمز و رادیاتور خود را همیشه چک کنید. مراقب باشید که هر کدام از آن‌ها به رنگی غیر طبیعی درنیامده باشد و یا از سطح کافی پایین‌تر نیامده باشد. نهایتا هر دو سال یکبار، باید این موارد را تعویض کنید

لاستیک‌ها را تنظیم کنید و همیشه آن‌ها را با یکدیگر جابه‌جا کنید

سالانه دوبار لاستیک‌ها را جابه‌جا کنید. سطح سایش و فرسودگی لاستیک‌ها با هم برابر نیست و اگر تنظیم باد هم به شکل مناسبی انجام نگرفته باشد، لاستیک‌ها زودتر فرسوده می‌شوند. جا‌به‌جایی لاستیک‌ها را به شکل ضربدری انجام دهید.

لنت ترمز خود را قبل از اینکه به وضعیت بحرانی برسد، تعویض کنید

اگر لنت ترمز به مقداری برسد که نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، باید خیلی زود به آن رسیدگی شود. به یاد داشته باشید، تعویض دیسک بسیار گرانتر و مشکلتر از تعویض لنت ترمز است، پس این نکته را فراموش نکنید.

مشکلات کوچک را قبل از اینکه بزرگتر شوند، حل کنید

اگر در سیستم تعلیق خودرو مشکلی مشاهده کرده‌اید، اجازه ندهید از آنچه که هست جدی‌تر شود. مشکلات خودرو با گذر زمان، هزینه‌بر و مشکل‌تر خواهند شد.

خودرو را تمیز کنید

آلودگی‌های عادی مسیرها در کنار مسائلی مانند شن، ماسه و گل می‌تواند در دراز مدت به پوسیدگی قطعات داخلی و شکل ظاهری خودرو آسیب جدی بزند. خودرو خود را به شکل مرتب تمیز نگه دارید.

رانندگی سریع و غیرمسئولانه را کنار بگذارید

لاستیک‌ها با افزایش سرعت ناگهانی، ترمز شدید و چرخش‌های سریع دچار فرسایش بیشتری می‌شوند. برای مراقبت از خودرو خود، این حرکات را انجام ندهید.

بیمه و گارانتی مناسبی برای خود انتخاب کنید

تصادف خودرو امری اجتناب ناپذیر است. اگر می‌خواهید بخوبی از خودرو خود مراقبت کنید، سعی کنید شرایط بیمه خودرو  و گارانتی مناسب را تهیه کنید تا با وقوع تصادف، سریعا بتوانید خودرویتان را تعمیر کنید.

منبع : آرین موتور

چگونه عمر خودرو را افزایش دهیم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *