چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا صدای ابراهیم تاتلیس از تلویزیون پخش شد، اما صدای شجریان، نه؟

چرا صدای ابراهیم تاتلیس از تلویزیون پخش شد، اما صدای شجریان، نه/ تا کی سازها باید مخفی شود؟

پیروز ارجمند، آهنگساز و علیرضا بدیع ، شاعر و ترانه‌سرا مهمانان برنامه این هفته «ساعت ۲۵» در کنار امیرحسین مدرس به نقد و بررسی تیتراژ سریال‌های نوروز ۹۷ و تحلیل نقش موسیقی در برنامه‌های تلویزیونی پرداختند.

پیروز ارجمند درخصوص سیاست‌های سازمان صداوسیما در خصوص موسیقی گفت: تا به کی سازمان قصد دارد #ساز را در سیما نشان ندهد، آیا با نشان دادن اسلحه مردم اسلحه به دست می‌گیرند و یا با نشان دادن مواد مخدر مردم معتاد می‌شوند؟ اگر ساز هم نشان دهد مردم با دیدن ساز، ساز به دست نمی‌گیرند. من فکر می‌کنم سازمان باید استراتژی راهبردی درباره موسیقی داشته باشد و بگوید امروز استراتژی ما درباره موسیقی به این صورت است و پنج سال آینده در چه جایگاهی قرار داریم و این میان نظر مردم و خواست آن‌ها چیست؟

اتفاق جالبی که امسال در یکی از سریال‌ها افتاد این بود که ما صدای خواننده ترک #ابراهیم_تاتلیس را در یکی از سریال‌ها شنیدیم این خواننده خوبی است اما فکر کردم که چرا استاد شجریان در سیما نمی‌خواند ابراهیم تاتلیس قابل احترام اما چرا به این طرف توجه نمی‌کنیم. چرا به خوانندگان جوان فرصت نمی‌دهیم ما تعداد زیادی خواننده خوب داریم و موسیقی محلی ما موسیقی غنی و سرشاری است و مردم لذت می‌برند. چرا به ظرفیت‌های موجود کم‌توجهی می‌کنیم. چرا وقتی دور روی خواننده‌ای می‌افتد در همه شبکه‌ها تنها موسیقی او پخش می‌شود. به نطر من سازمان باید شورای هماهنگی تشکیل دهد که این شورا طبق یک چارت مشخص کند هر خواننده به چه میزان در برنامه‌ها می تواند حضور داشته باشد. ما خوانندگان زیادی در حوزه‌های مختلف داریم و ظرفیت باید بین اینها تقسیم شود تا عدالت اجرا شود.

http://nasimword.ir/wp-content/uploads/2017/07/1270305-640x360.jpg

۲.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *