پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶ بعد از ظهر به وقت تهران

پیام اصلی آزادی نفتکش ایرانی چه بود؟

سرانجام پس از کشمکش‌های حقوقی و سیاسی فراوان، نفتکش ایرانی گریس ۱ که متعاقب راهزنی دریایی مقامات انگلیسی در آب‌های جبل الطارق توقف شده بود، آزاد شد.

https://media.alalamtv.net/uploads/855x495/2019/08/12/156562783354469700.jpg

صدور دستور آزادسازی و رفع توقیف نفتکش گریس ۱ توسط دادگاه جبل‌الطارق، نقطه پایان بازی هدفمندی بود که در آن سوی آتلانتیک توسط بولتون و پمپئو و البته با اجرای دولت انگلیس آغاز و در ایستگاه ناکامی مطلق متوقف شد.

بدون شک ،مجموعه تحولات مربوط به آزادسازی کشتی گریس ۱، نه تنها یک شکست سیاسی و حقوقی، بلکه فراتر از آن یک شکست راهبردی برای واشنگتن و لندن و متحدان این دو که در تلاش برای تثبیت ابزار فشاری به اسم تحریم‌های فرا سرزمینی هستند محسوب می‌شود.

در آینده‌ای نزدیک ابعاد گسترده‌تری از این شکست بزرگ افشا خواهد شد./ نور نیوز

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. چرا ایران اسلامی که همه ئش میگوید . مقابله به مثل میکنیم . در مقابل تحریمهای دشمنان هیچ تحریمی انجام نمیدهد ، آیا نمیتواند یا امکان ندارد ؟ چرا رایس جمهور امریکا ودیگر مسئولین را تحریم نمیکند . میدانم وخوب میدانم این تحریمها کشک است . اما جواب ما حد اقلش مقابله بمثل محسوب خواهد شد . وسکوت ما بمعنای شکست ما محسوب میشود . پس شما هم تحریم کنید . امریکا کشتیهای مارا تحریم میکند . شما هم کشتیهای آنها وناوهای آنها را به خلیج فارس تحریم کنید . واین تحریم را بهانه کنید برای مزاحمت وتعقیب وتصرف وتوقیف آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *