سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

پسر نوجوان، زورگیر حرفه‌ ای را به دام انداخت

جوانی ۲۱ساله که با پرسه‌زنی در مناطق مختلف شهرری و دولت‌آباد اقدام به ده‌ها فقره سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه زورگیری و تهدید با سلاح سرد کرده است، دستگیر شد.

http://media.jamnews.ir/medium1/1396/12/08/JamNewsImage15050450.jpg

به گزارش شرق، دو نوجوان ساعت ۲۱ روز ۲۳ فروردین در بلوار قدس در حال تردد بودند که سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ به آنها نزدیک شد و با تهدید سلاح سرد و قدرت‌نمایی اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه یکی از آنها به ارزش تقریبی یک‌میلیون و ۳۰۰‌ هزار تومان کرد و بلافاصله از محل متواری شد.

پس از گذشت چند روز از زمان سرقت، نوجوان مال‌باخته حین تردد در پارکی در محدوده خیابان شهید بروجردی موفق به شناسایی سارق گوشی تلفن همراه خود شد. او بلافاصله به واحد گشت کلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد مراجعه کرد و موضوع را به مأموران اطلاع داد. مأموران نیز با اطلاع از حضور جوان زورگیر در داخل پارک، قبل از هرگونه اقدام متهم برای فرار با موتورسیکلت موفق به دستگیری او شدند و در همان بازرسی اولیه نیز یک قبضه سلاح سرد از این جوان موتورسوار کشف کردند. با انتقال متهم به نام امیرحسین. ش (۲۱ساله) به پایگاه نهم پلیس آگاهی، او در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت و زورگیری از مال‌باخته شد، اما با انجام تحقیقات پلیسی و شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگان، لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره زورگیری گوشی تلفن همراه و همچنین کیف‌قاپی در مناطق مختلف شهرری، دولت‌آباد و سیزده‌آبان اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب سرقت‌ها تأمین هزینه مواد مخدر مصرفی خود از نوع شیشه بیان کرد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری و کیف‌قاپی در مناطق مختلف شهرری، دولت‌آباد و سیزده‌آبان و با توجه به احتمال افزایش مناطق سرقت‌ها و به‌منظور شناسایی مال‌باختگانی که از سوی متهم مورد سرقت، زورگیری و تهدید قرار گرفته‌اند، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در شهرری- خیابان آستانه مراجعه کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *