پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۳ بعد از ظهر به وقت تهران

پرستارانی که به خاطر رعایت حجاب اخراج شدند!

اخبار منتشر شده نشان می دهد که پرستاران مسلما در شهر جنوب غربی ابوکاتا به دلیل رعایت موازین اسلامی ، از سوی کارفرمایان خود از کار اخراج شده و اجازه ورود به بیمارستان ها و مطب های شخصی را نداشته اند.

تهدید زنان مسلمان در این شهر ها همچنان ادامه دارد و این در حالی است که مسئولان بیمارستانی پاسخی به اتهامات وارده نداشته اند.

%postname%

در بیانیه گروه حقوق بشر اسلامی در نیجریه آمده است: ارعاب و تهدید زنان مسلمان ادامه دارد و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود ممکن است با عکس العمل جامعه اسلامی روبرو شود.

به گزارش جام نیوز، گروه مدافع حقوق مسلمانان در نیجریه، قانون ممنوعیت پوشیدن حجاب اسلامی توسط پرستاران زن در بیمارستان‌های دولتی در جنوب غربی نیجریه را محکوم کرده است.

طبق اخبار رسیده، پرستاران مسلمان خصوصا آن‌هایی که در یک کلینیک روانپزشکی در شهر جنوب غربی ابوکاتا مشغول به کار بوده‌اند به دلیل داشتن حجاب و پوشش اسلامی، اجازه ورود به محل کار خود را ندارند.

گروه نگرانی حقوق اسلامی (موریس) روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولین این بیمارستان مکررا درخواست‌های پرستاران مسلمان در رابطه با پوشیدن حجاب اسلامی را نادیده می‌گیرند، این درحالی است که قانون نیجریه به پرستاران اجازه داشتن حجاب را داده است. طبق قانون تصویب شده توسط دولت نیجریه در ۱۱ فوریه ۲۰۰۲ ، پرستاران زن مسلمان که قصد دارند حجاب داشته باشند باید اجازه داشتن حجاب به آن‌ها داده شوند. این قانون توسط شورای پرستاران و ماماهای نیجریه به تصویب رسیده است که یک نهاد قانونی ایجاد شده توسط دولت می‌باشد.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است: ارعاب و تهدید زنان مسلمان ادامه دارد و اگر به موقع به آن رسیدگی نشود ممکن است با عکس العمل جامعه اسلامی روبرو شود.

این درحالی است که مسئولین بیمارستانی هنوز جوابی به این اتهامات نداده‌اند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *