پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴ بعد از ظهر به وقت تهران

ولایتی: هاشمی بالاتر از امیرکبیر بود!

روزنامه فرهیختگان در مطلبی با عنوان نیمه پنهان تخریب‌ها علیه دکتر ولایتی نوشت:آغاز مبارزه با رانت و فساد در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در یک سال و نیم گذشته، جریانات سیاسی به ظاهر متعارض را در تخریب حرکت رو به جلوی این دانشگاه از طریق یک مجموعه اقدامات رسانه‌ای هدفمند در یک نقطه متفق کرده و واهمه قطع شدن مجاری مالی و رانت‌های اقتصادی و علمی که به‌خصوص در ایام انتخابات این جریانات به‌طور غیرقانونی و زالو صفتانه از شهریه‌های میلیون‌ها دانشجو ارتزاق می‌کردند موجی از تخریب‌ها را از جانب برخی گروه‌های سیاسی به ظاهر غیر همسو که اتفاقا در مجاری فساد در دانشگاه آزاد اسلامی منافع مشترک داشتند، به سوی دکتر علی‌اکبر ولایتی پرچمدار این تحول انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی روانه کرده است.

https://www.dw.com/image/16807653_303.jpg

این جریانات که در حوادث سیاسی کشور نظیر ماجرای کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸، فتنه ۸۸ و… از طریق امکانات داخلی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین شعب خارجی آن در لندن، دبی، هامبورگ و… و همچنین از طریق رسانه‌های این دانشگاه آتش‌بیار معرکه شده بودند یکی پس از دیگری دست‌شان از سرمایه‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی کوتاه شد. اخراج فائزه و فاطمه هاشمی به‌دلیل تخلفات محرز قانونی و عدم‌اعتبار مدارک علمی، باز پس گرفتن برخی از منابع مالی که در اختیار این جریان بود که تنها قطع پرداخت میلیاردی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی به فاطمه کروبی -به‌عنوان مال‌الاجاره درصورتی که دانشگاه ساختمان‌های مازاد بسیار دارد- نمونه کوچکی از آن است یا بازرسی و حسابرسی از پروژه‌های عمرانی واگذار شده در ۳۰ سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی که نقش مستقیم برخی افراد سیاسی اصلاح‌طلب در آن‌ها غیرقابل انکار است و…

در این بین برخی از افراد دانسته یا نادانسته در زمین این جریانات سیاسی بازی می‌کنند که یک نمونه آن اظهارات موهن محمد دلاوری مجری صدا‌و‌سیما در برنامه پایش شبکه یک سیما است که به صورت تمسخر‌آمیزی مواضع جمهوری اسلامی در قبال یمن و اوضاع منطقه را زیر سوال برد و درواقع امنیت ملی و سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی را بازیچه اغراض شخصی و گروهی کرد تا بتواند در موج تخریب‌ها علیه دکتر ولایتی برای خود نقشی دست و پا کند. این کنایه و تمسخر میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شد و افکار عمومی بیدار در کشورمان به قضاوت نشستند که آیا واقعا حرفی که دکتر ولایتی به مناسبت هفته دفاع مقدس مطرح کرد و بعدا یک خبرگزاری اقدام به تحریف آن کرده این‌گونه باید در صدا‌و‌سیما مورد تمسخر قرار گیرد یا نه دست‌های پشت پرده‌ای در کار است که امثال دلاوری را بازیچه مطامع سیاسی و اقتصادی کلان خود در دانشگاه آزاد اسلامی کرده است.

حدس زده می‌شد که پس از اخراج فاطمه و فائزه هاشمی این موج تخریب‌ها علیه دکتر ولایتی روانه شود، اما اینکه در یکی از عالی‌ترین نهاد‌های اطلاع‌رسانی کشور یعنی صدا‌و‌سیما نفوذ تا این اندازه باشد، قابل باور نبود. نفوذ فردی که در صفحه شخصی خود به تمجید از مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و فرزندان وی پرداخته طبیعی است در این بزنگاه بخواهد فدایی فائزه و فاطمه هاشمی در تلویزیون باشد و دور از چشم مدیران صدا‌و‌سیما مقوم باند‌های زر و زور در کشور باشد.

نمونه دیگر از افرادی که بازیچه دست گروه‌های سیاسی و کارتل‌های مالی کلان شده فردی است به نام میثم محمد‌حسنی که این فرد در جریان تخریب علیه دکتر ولایتی در موسسه سراج و سایت موسوم به نصر تی‌وی در یک اقدام غیر‌شرافتمندانه رسانه‌ای با توسل به یک‌سری تصاویر دروغین و ساختگی کلیپی از منزل دکتر ولایتی تولید کرده است که سراسر دروغ بوده تا به خیال خود اذهان عمومی را نسبت به مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب و کسی که امروز در کنار سردار قاسم سلیمانی منادی و پرچمدار دیپلماسی مقاومت است، بدبین بنماید. میثم محمد‌حسنی که قبلا به اختصار نامش در برخی توئیت‌ها مطرح شده بود روز گذشته در صفحه شخصی خودش اعتراف کرد که او واسطه دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی و خواننده هتاک «تتلو» بوده است.

درواقع پشت پرده این تخریب‌ها نشان می‌دهد که هجمه به یاران انقلاب و رهبری ریشه‌دار است. حسنی همان فردی است که گروه تتلو را بر عرشه ناو نیروی دریایی ارتش برد و یک برنامه رسمی از فردی تولید کرد که امروز در خارج از کشور به صورت هتاکانه به تمام مقدسات اسلامی بی‌حرمتی می‌کند. صدر الساداتی طلبه به ظاهر عدالت‌خواه نیز یکی دیگر از بازیچه‌های این جریانات سیاسی است که دانسته یا نادانسته در زمین ذی‌نفعان در منافع و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بازی می‌کند.

نکته دیگر اینکه این جریانات به ظاهر عدالت‌خواه که خود را ذی‌حق می‌دانند به خاطر یک جمله دکتر ولایتی درباره یمن این‌گونه همه منابع و امکانات رسانه‌ای خود را از کلیپ گرفته تا گزارش و تحلیل و خبر بسیج کنند چطور حاضر نشدند در این مدت به کوتاه شدن دست باند‌های قدرت و ثروت از منابع دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کنند و چرا این امکانات را در آن مسیر بسیج نکردند. اگر واقعا دغدغه عدالت داشتند چرا جلوی تاراج منابع دانشگاه و شهریه میلیون‌ها دانشجو در دوره گذشته که امروز با عزم دکتر ولایتی و رئیس جدید دانشگاه دکتر طهرانچی متوقف شده و جلو آن‌ها گرفته شده است، سکوت کردند.

هدف از این گزارش حساس کردن مدیران صدا‌و‌سیما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روحانیون تاثیرگذار در کشور است. به‌واسطه نفوذ در عالی‌ترین نهاد‌های کشور، چه اتفاقی در‌حال رخ دادن است و روند نفوذ چگونه می‌تواند سایر مسئولان کشور را هدف قرار داده تا اقدامات انقلابی متوقف شود. اما زهی خیال باطل که با چند حرکت ایذایی در چند رسانه معلوم‌الحال روند اصلاح و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی متوقف شود. این حرکت با حمایت اساتید و دانشجویان در مسیر توسعه علمی کشور آغاز شده و به فضل پروردگار تا کوتاه کردن دست تمامی باند‌های قدرت و ثروت از منابع دانشگاه آزاد اسلامی به پیش خواهد‌رفت.

این در حالی است که به گزارش ایسنا علی اکبر ولایتی خود دی ماه ۹۵ در برنامه این شب ها گفته بود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود یک «امیرکبیر» بلکه بالاتر از آن بود. هرکس می‌خواست بداند که جناب آقای هاشمی در اظهار نظری که احیانا مخالف دیدگاه نظر رهبری است تا کجا حاضر هستند بایستند؟یا از خودشان می پرسید یا به رفتارشان نگاه می‌کرد. ایشان زمانی با موضوعی مواجه می شد که جز ارکان نظام بود تسلیم قانون اساسی و دیدگاه شورای تشخیص مصلحت نظام می‌شد.ارتباط مهم دوشخصیت مهم انقلاب یکی در سمت رهبری و دیگری در سمت ریاست تشخیص مصلحت نظام طوری بود که هربار مقام معظم رهبری حکم افراد را ۵ سال به ۵ سال در تشخیص مصلحت تمدید می‌کردند، بر ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح می‌کردند .

حال سوال این است: روزنامه دانشگاه آزاد چگونه بر حمایت محمد دلاوری از هاشمی خرده می گیرد، زمانی که رئیس این دانشگاه خود از سینه چاک های رفسنجانی بوده است؟!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *