چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶ قبل از ظهر به وقت تهران

نکاتی که مردم برای دریافت دینار عراق باید بدانند

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی: راه ثبت نام و دریافت دینار برای زائران اربعین/نکاتی که مردم برای دریافت دینار عراق باید بدانند/از فردا ثبت نام شروع می شود.

https://blog.iranianxe.com/media/image/2018/02/0-0/32.jpg

مهدی کسرایی پور مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی چگونگی و راه ثبت نام و دریافت دینار برای زائران اربعین را تشریح کرد.

در گام اول، زائرینی که در سمانه سما (سامانه سازمان حج و زیارت) ثبت نام کرده اند و ویزایشان صادر شده، می توانند به اپلیکیشنی که بانک ملی برای این موضوع در نظر گرفته، مراجعه کنند، و از طریق تلفن همراهشان، نسبت به پرداخت معادل ریالی یکصد هزار دینار عراق با نرخ ۹۶ ریال، یعنی نهصد و شصت هزار تومان اقدام کنند.

پرداخت معادل ریالی که به آن اشاره کردم، از طریق کارت های شتابی و از طریق اپلکییشن، انجام پذیر است.

پس از پرداخت پول که به ریال است، افراد رسید و کدی دریافت می کنند که باید آن را نگه دارند.

پرداخت ارز در کشور عراق انجام می شود. یعنی همکاران ما، ۵۰ نقطه را در سه شهر کربلا، نجف و کاظمین مشخص کرده اند که در آن جا مردم می توانند ارز خود را دریافت کنند. همچنین در سه نقطه مرزی مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه، پرداخت ارز به مسافران تعبیه شده است.

بنابراین زائران گرامی با مراجعه به اپلیکیشن و هنگام ثبت نام مشخص می کنند که در کدامیک از این ۵۰ نقطه که اطلاعات و آدرسش در اپلیکیشن موجود است، می خواهند ارز خود را دریافت کنند. ناگفته نماند که زائران در نقطه ای که می خواهند ارز خود را دریافت کنند، باید رسید یا کد خود را که در زمان پرداخت ریالی آن، دریافت کرده را نشان دهند تا احراز هویت انجام شود.

حداکثر تا سقف ۱۰۰ هزار دینار به صورت اسکناس به زائران پرداخت خواهد شد.

از فردا ثبت نام شروع می شود. مردم از فردا می توانند به سامانه های تعبیه شده مراجعه کرده و ریال خود را واریز کنند. بانک ملی نیز اعلام کرده که می تواند از روز دوشنبه، ارز را تحویل مردم دهد. البته طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا ۳ روز بعد از اربعین، افرادی که موفق نشده اند ارز خود را دریافت کنند، با مراجعه به نقاط پیش گفته، می توانند دینار خود را تحویل بگیرند

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *