سه شنبه , ۷ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰ بعد از ظهر به وقت تهران

نمونه طرح توجیهی رایگان برای اخذ وام بانکی [PDF]

نمونه طرح توجیهی رایگان در واقع ارائه یک طرح توجیهی آماده برای کمک به افرادی است که صاحب یک شرکت هستند و یا قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند، پس اگر شما نیز به دنبال دانلود رایگان طرح توجیهی هستید که در زمینه خود مختصر توضیح دهید این مقاله برای شما مناسب است به طور کلی، طرح کسب و کار رایگان بیشتر برای استارت آپ‌ها مفید است که می‌تواند به جذب سرمایه گذار، دریافت وام و دریافت مجوز کمک کند و همانطور که از نام آن پیداست این طرح برای توجیه یک کسب و کار نوشته شده است تا مسیر موفقیت آن را به درستی انتخاب کنید.

بنابراین در این طرح باید همه موارد با تمام جزئیات تدوین شود تا بتواند سرمایه گذار را به خوبی توجیه کند اکنون که با تعریف کلی طرح توجیهی آشنا شدید و می‌خواهید بدون صرف هزینه از طرح‌های آماده در قالب فایل برای کسب و کار خود استفاده کنید از فایل پی دی اف یا ورد استفاده کنید و یا اگر به دنبال شغلی پردرآمد هستید این مقاله را تا انتها بخوانید و در انتها بر روی دکمه دانلود کلیک کنید تا نمونه طرح مختصری مرتبط با رشته خود دریافت کنید.

نمونه طرح توجیهی رایگان برای اخذ وام بانکی [PDF]

اهداف طرح توجیهی رایگان

در اصل اهداف طرح توجیهی رایگان هدف ویژه و منحصربه فردی دارد که هر فردی که قصد دانلود طرح توجیهی یا ساخت یک طرح جدید را دارد باید از این اهداف آگاه باشد پس اگر اطلاعات کافی در مورد این اهداف ندارید اقدام کنید و نگران نباشید زیرا ما مهم‌ترین آنها را در زیر لیست کرده ایم که به شرح زیر می‌باشد:

  • حرکت به سمت توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری
  • بکارگیری دانش فنی و تکنولوژی بالا
  • راه اندازی کسب و کار و جذب کارکنان متعهد
  • سرعت بخشیدن به کار در کمترین زمان ممکن
  • کیفیت کار را افزایش دهید
  • مزایای طرح کسب و کار رایگان

نمونه طرح توجیهی آماده

یک نمونه طرح توجیهی آماده شامل چهار بخش اصلی است و قبل از دانلود خلاصه طرح مثلا طرح توجیهی بسته بندی خرما باید اطلاعات کافی در مورد این بخش‌ها که شامل بخش بازار، بخش مالی، بخش فنی و بخش تجاری و هر یک از آنها را داشته باشید بنابراین آنها حاوی اطلاعات منحصر به فردی هستند که در اختیار یک شخص قرار می‌گیرند و بسیار مهم هستند پس به طور خلاصه به توضیح قطعات و مراحل می‌پردازیم.

  1. بخش بازار: در قسمت بازار آمار تولید بررسی می‌شود و همچنین در این قسمت ظرفیت بازار این کسب و کار در کشور قابل پیش بینی است.
  2. بخش مالی: در قسمت مالی هزینه‌های مورد نیاز آن کار برآورد شده و مبلغ خالص و سود ناخالص نیز پرداخت می‌شود.
  3. قسمت فنی: در قسمت فنی اطلاعات روش تولید، لیست ماشین آلات خط تولید، تعداد پرسنل مورد نیاز و سایر موارد مرتبط در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
  4. بخش کامفار: همانطور که گاهی میتوان تا چهار هزار پارامتر مختلف را در یک بررسی طراحی در نظر گرفت پس با کمک این نرم افزار با تغییر هر پارامتر در سریع‌ترین زمان ممکن به خروجی مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنیم.

دانلود طرح توجیهی با کامفار

برای دانلود طرح توجیهی با کامفار ابتدا باید با “نرم افزار کامفار” آشنا باشید و از آن استفاده کنید اما اگر نمی‌خواهید طرح توجیهی رایگان دانلود کنید از طرح‌های آماده استفاده کنید و اگر قصد بازنویسی طرح کسب و کار خود را دارید شما باید نحوه استفاده از نرم افزار کامفار را بدانید این نرم افزار دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است که به شرح زیر است:

  • این نرم افزار به مدیران اجازه می‌دهد تا نقدینگی و منابع مالی را از منابع مختلف بررسی کنند.
  • از طولانی شدن و حاشیه نویسی در تهیه برنامه کاری جلوگیری می‌کند که باعث افزایش سرعت کار می‌شود.
  • با Comfar می‌توانید پروژه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را شبیه سازی کنید.
  • این نرم افزار می‌تواند تعداد و هزینه تولید را در یک بازه زمانی مشخص بررسی و تحلیل کند.

نمونه طرح توجیهی رایگان برای اخذ وام بانکی [PDF]

مدارک اخذ وام طرح توجیهی

راهنمای مدارک اخذ وام طرح توجیهی و اخذ مجوز از طریق آن یکی از موضوعاتی است که امروزه در موتورهای جستجو بیشترین جستجو را داشته است پس اگر شما هم می‌خواهید درباره راهنمای دریافت وام و مجوز کسب و کار از طریق طرح توجیهی بیشتر بدانید این مقاله برای شما مناسب است اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید نگران نباشید زیرا اطلاعات راهنمای اخذ وام بانکی با طرح توجیهی را توضیح می‌دهیم تا بتوانید از طرح نمایشی برای اخذ تسهیلات و مجوزهای بانکی لازم استفاده کنید همانطور که می‌دانید طرح توجیهی طرحی است که برای توجیه سرمایه گذاری، اخذ وام بانکی، اخذ مجوز و غیره نوشته می‌شود.

معمولا کسب و کارهای جدیدی که به تازگی راه اندازی شده اند نیاز به یک طرح توجیهی برای حمایت و ارتقای کسب و کار خود دارند که طرح کسب و کار در واقع طرحی است که جدا از هزینه طرح توجیهی اطلاعاتی مانند: هزینه‌های مالی مورد نیاز، سود خالص، مشخصات دقیق کسب و کار شما  را در اختیار شما قرار می‌دهد و هدف از نوشتن طرح توجیهی توجیه زمانی است که شخص سازمان یا ارگان آن را می‌خواند که برای توسعه کسب و کار خود به وام و تسهیلات یا حتی مجوز نیاز دارید.

طرح بانکی به چه معناست؟

معنای طرح بانکی در خصوص مدارک اخذ وام بانکی از طریق طرح توجیهی یعنی اینکه “طرح تجاری” یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ وام برای شرکت‌های مختلف است این طرح به منظور تعیین جهت گیری شرکت و موفقیت یا عدم موفقیت آن نوشته شده است همچنین این طرح به راحتی می‌تواند نوع پروژه ای را که می‌خواهید برای آن وام بگیرید انتخاب کنید در واقع با ارائه طرح می‌توانید به بانک این اطمینان را بدهید که بانک با سرمایه گذاری و شراکت با شما منتفع خواهد شد و از ضرر و زیان دور می‌ماند پس برای اینکه کسب و کار شما خوب پیش برود و بتوانید بانک را متقاعد کنید تا در پروژه شما سرمایه گذاری کند و به شما وام بدهد، باید نگارش طرح توجیهی را به فردی با تجربه و ماهر بسپارید.

راهنمای دریافت وام بانکی

در مورد راهنمای دریافت وام بانکی باید بدانید که طرح توجیهی باید دارای نوشته دقیق باشد و دلیل آن نیز این است که نگارش طرح کاربردهای متفاوتی دارد یکی از کاربردهای آن اخذ تسهیلات یا اخذ وام است برای دریافت وام از طریق این طرح یکی از مدارکی که بانک‌ها از متقاضیان وام می‌خواهند طرح توجیهی است که برای آن وام اخذ می‌شود دلیل این امر این است که بانک در واقع می‌خواهد با متقاضی شریک شود و باید مطمئن شود که طرح تجاری شما سودآور خواهد بود.

همچنین بانکی که قصد وام گرفتن از آن را دارید باید بررسی کند که آیا می‌توانید تعهدات بانک را انجام دهید یا خیر یا می‌توانید وامی که می‌خواهید بگیرید را بازپرداخت کنید؟ و خیلی سوالات دیگر همانطور که می‌دانید بانک‌های مختلف فرمول‌های مختلفی برای تهیه طرح توجیهی دارند به عنوان مثال میتوان به این نکته اشاره کرد که قالب بانک توسعه و تعاون با بانک ملی متفاوت است بنابراین اشکال و شرایط دریافت وام و تسهیلات از طریق طرح توجیهی در هر بانک متفاوت است به همین دلیل زمانی که متقاضیان برای مقاصد سرمایه گذاری با شرکت‌های مختلف تماس می‌گیرند یکی از سوالات آنها این است که طرح آنها به چه صورت باید نوشته شود.

نمونه طرح توجیهی رایگان برای اخذ وام بانکی [PDF]

طرح توجیهی مورد تایید بانک

نکته مهم طرح توجیهی مورد تایید بانک است که حتما باید آن را بدانید که نحوه نوشتن طرح برای هر بانکی متفاوت است مثلا طرح نمایشی بانک سپه باید به روش بانکی نوشته شود تا تایید شود پس بهترین راه حل این است که برای نوشتن طرح توجیهی با نگارش دقیق به مشاوران و کارشناسان مجرب و ماهر مهندسین مشاور پیشرو مراجعه کنید و حتما بانک مورد نظر خود را برای این فرد ذکر کنید به این دلیل که بانکی را که می‌خواهید از آن وام بگیرید سبک نوشتن خود را برای آن طرح دارد و فقط این سبک را می‌پذیرد.

نکات نگارش طرح توجیهی

بررسی و نکات نگارش طرح توجیهی بانک پاسارگاد با بانک سپه بسیار متفاوت است و هر کدام مراحل خاص خود را دارند که شما دوستان عزیز می‌توانید با راهنمای بیشتر در این سایت آشنا شوید و وام بانکی خود را با استفاده از طرح توجیهی دریافت نماید.

مشاوران متولی بانک: اگر قصد دریافت وام بانکی با استفاده از طرح توجیهی را دارید باید بدانید که این طرح باید توسط افراد مورد تایید بانک‌ها نوشته شود به طور کلی به افرادی که با ارزیابی‌های مختلف توسط انجمن مشاوران اعتبار و سرمایه گذاری توانسته اند اعتماد بانک‌ها را جلب کنند مشاور بانک می‌گویند.

طراحی حرفه ای: همانطور که گفته شد هر بانکی روش خاص خود را دارد که با آن میتوان طرح‌های افراد را به راحتی پذیرفت یا رد کرد پس حتما در نگارش طرح توجیهی تمامی الزامات بانک خود را رعایت کنید تا روند اخذ وام بانکی به خوبی پیش برود.

بررسی طرح توسط بانک: پس از اینکه پروپوزال خود را با توجه به بانک هدف به خوبی نوشتید باید آن را برای بررسی به بانک ببرید لازم است بدانید که این کار توسط مشاوران بانک انجام می‌شود و وظیفه آنها بررسی دقیق برنامه‌های مکتوب و تطبیق آنها با هماهنگی طرح تجاری بانک است.

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *