پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

نرخ ارز باعث رونق صادرات گوسفند به کشورهای عربی شد!

نرخ ارز باعث رونق صادرات گوسفند به کشورهای عربی شد!

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی: متاسفانه با التهابات بازار ارز و ادامه دار بودن آن تا به امروز خروج دام از کشور کاملا صرفه اقتصادی پیدا کرده به طوری که اتفاقاتی در این حوزه در حال رخ دادن است که در ۴۰ سال اخیر و در طول فعالیت من در این صنعت بی‌سابقه بوده است.

امروز دام به صورت قاچاق و مجوز دار از کشور خارج می‌شود آن هم نه در روزهای اخیر بلکه از زمان بالا رفتن قیمت دلار تا به امروز و همین امر سبب شده به صورت روزانه شاهد افزایش قیمت باشیم با این وجود جای سوال است که چرا همچنان برای صادرات و خروج دام از کشور برای برخی افراد این امتیاز و رانت را قائل می‌شوند.

بازار صادرات چنان رونقی پیدا کرده که امروز صاحبان دام‌ها گله خود را در سن پایین و وزن کم به فروش می‌رسانند در صورتی که اگر این دامی که امروز خارج می‌شود سه ماه آینده صادر شود حداقل۴ کیلو به وزن آن افزوده خواهد شد.

کار به آن جا رسیده که حتی بره ماده مولد را امروز ذبح می‌کنند این یعنی در آینده نزدیک ما شاهد کاهش زاد و ولد خواهیم بود این مساله ما را به قهقرا می‌برد و در آینده نزدیک دچار کمبود دام و در نتیجه گوشت خواهیم شد./ایلنا

http://agrofoodnews.com/wp-content/uploads/2015/12/%DA%AF%D9%88%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF-900x443.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *