پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

نامزدهای اسکار تلویزیونی ۲۰۲۰ اعلام شد

نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۰ اعلام شدند و مجموعه «نگهبانان» با ۲۶ نامزدی، صدرنشین شد و نتفلیکس رکورد بیشترین تعداد نامزدی را شکست.به

نامزدهای اسکار تلویزیونی 2020 اعلام شد

گزارش فارس، سه‌شنبه شب فهرست کامل نامزدهای هفتاد و دومین جوایز «امی» با برتری نتفلیکس اعلام شد. مراسم امی ۷۲ که به تقدیر از برترین‌های دنیای تلویزیون می‌پردازد، به خاطر شیوع ویروس کرونا به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. نامزدهای «امی» امسال از بین ۷۶۷ محصول تلویزیونی انتخاب شده‌اند، عددی رکوردشکن که  ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

 

نتفلیکس بالاتر از اچ‌بی‌او
به گزارش دیجی‌کالا مگ، در این دوره سرویس نتفلیکس با ۱۶۰ نامزد بیشتر از هر شبکه تلویزیونی یا سرویس پخش فیلم دیگری کاندیدای دریافت جایزه شده است. نتفلیکس با این رکورد از عدد ۱۳۷ نامزد که سال گذشته توسط اچ‌بی‌او به ثبت رسیده بود، عبور کرده است. اچ‌بی‌او سال گذشته به لطف سریال «بازی تاج‌وتخت» به چنین رکوردی رسیده بود. گرچه اچ‌بی‌او موفق نشده از نظر تعداد نامزدها به پای نتفلیکس برسد، اما می‌توان ادعا کرد که آثارش به شکل متوسط عملکرد بهتری داشته‌اند، چرا که این شبکه با ۲۱ برنامه تلویزیونی ۱۰۷ عنوان نامزدی داشته، در حالی که تعداد برنامه‌های نتفلیکس که این شبکه را موفق به شکستن رکورد کرد حدود دو برابر است.

 

پیشروها
در حالی که مجموعه‌های «وراثت» از شبکه اچ‌بی‌او و مجموعه «اوزارک» محصول نتفلیکس با ۱۸ نامزد پیشرو بخش آثار درام شده‌اند، سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» محصول آمازون با ۲۰ نامزد مهم‌ترین مجموعه بخش کمدی شده است. گرچه چنان که اشاره شد، صدرنشین اصلی «نگهبانان» تولید اچ‌بی‌او است که ۲۶ نامزدی دریافت جایزه دارد. از اتفاقات قابل توجه مراسم، حضور سرویس جدید دیزنی پلاس در بخش بهترین مجموعه‌های درام است. این سرویس با سریال «مندلورین» مورد توجه قرار گرفته و ۱۵ عنوان نامزدی به دست آورده است.

 

ناکام بزرگ
در نهایت یکی از ناکامان بزرگ امی ۲۰۲۰ سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» بود. بیشترین میزان اعتراض هواداران در شبکه‌های اجتماعی هم مربوط به نادیده‌گرفتن این مجموعه بوده است. گرچه این سریال در میان نامزدهای دریافت جایزه بهترین مجموعه درام قرار دارد، اما بی‌توجهی به بازیگران مجموعه از جمله باب ادنکیرک و ریا سیهورن به بعضی حرف و حدیث‌ها دامن زده است. «بهتره با ساول تماس بگیری» یک مجموعه فرعی (اسپین‌آف) از مجموعه محبوب «بریکینگ بد» است که در سال‌های اخیر محبوبیت آن رو به فزونی گذاشته است.

 

غافلگیری برد پیت و کیت بلانشت
به گزارش مهر، برد پیت که اوایل سال ۲۰۲۰ برای بازی در فیلم «روزی روزگاری هالیوود» برنده جایزه اسکار شد، حالا این شانس را دارد که در ماه سپتامبر جایزه امی را از آن خود کند. این بازیگر ۵۶ ساله برای بازی در نقش دکتر آنتونی فاوچی این نامزدی را کسب کرد. پیت با ایفای نقش این پزشک مشهور در روزهای اولیه شیوع کرونا در آمریکا در مجموعه «اجرای زنده شنبه شب» این نامزدی را کسب کرد و در بخش بهترین بازیگر مهمان در سریال کمدی، در میان نامزدها جای گرفت. او اوایل سال ۲۰۲۰ در این برنامه ظاهر شد و در قالب این نقش به نقد رفتارهای ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا پرداخت. ویدئوی این بخش بیش از ۱۳ میلیون بار در یوتیوب مشاهده شد. برد پیت که در سال‌های گذشته برای تهیه‌کنندگی سریال سه بار نامزد امی شده، تاکنون تنها یک بار در سال ۲۰۰۲ برای بازیگری نامزد این جایزه شده بود. کیت بلانشت نیز دیگر ستاره مشهور هالیوود است که در این دوره امی، شانس دریافت جایزه دارد. وی برای اولین بار نامزد امی شده است. بلانشت برای مینی‌سریال «خانم آمریکا» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن بخش مینی‌سریال شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *