سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

منتظر دیدار روحانی و ترامپ در نیویورک نباشیم

مجید تخت روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری : پیش‌بینی نمی‌کنم گفت‌وگویی که ترامپ می خواهد هرگز پا بگیرد، برای اینکه بنیان‌هایی که برای این گفت‌وگو لازم است وجود ندارد. شما بیانیه اخیر کاخ سفید در مورد بازگشت تحریم‌ها را ملاحظه کنید. دو بخش دارد؛ یک بخشش فنی است که می‌گوید چه تحریم‌هایی باز می‌گردد و یک بخش دیگر مقدمه و موخره دارد که به نظر من از الفاظ زشت و غیردیپلماتیک در مورد ما استفاده کرده است.

http://www.pana.ir/Media/Image/1397/02/05/636602768721196403.jpg

می‌شود کسی بگوید می‌خواهم با شما مذاکره کنم‌، فردایش توهین کند؟ آیا این دو مورد با هم می‌خواند؟ همان روزی که آقای ترامپ گفتند با ایران مذاکره بدون پیش شرط خواهند داشت، دو ساعت بعدش وزیر خارجه ایشان پیش شرط‌هایی مطرح کردند، ‌چطور می‌شود ایران به این حکومت اعتماد کند؟

اصلاً بحث ایران را کنار بگذارید، سوال این است که در روابط بین‌الملل چطور می‌شود به این کشور اعتماد کرد؟ در روابط بین‌الملل یکنواختی در موضع یک اصل است چرا که غیر از آن، ضد اعتماد است. وقتی همه این موارد را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می‌رسیم که این آقا در کارهایش جدی نیست و کسی که می‌خواهد در جلسه مذاکره تحکم کند به درد گفت‌وگو نمی‌خورد. اصلا اگر این گفت‌وگو انجام نشود، بهتر است.

پس منتظر دیدار دو رییس‌جمهوری ایران و آمریکا در نیویورک نباشیم؟

نخیر. من خودم فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد. نباید بیهوده برای مردم انتظار ایجاد کنیم. وقتی انتظار مردم بالا برود و اتفاقی رخ ندهد، مردم ناراحت می‌شوند. بهرحال شخصاً زمینه‌ای برای مذاکره نمی‌بینم، هر چیز نیازمند زمینه‌ای است و الان زمینه آن فراهم نیست/ ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *