پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸ بعد از ظهر به وقت تهران

محبوب ترین سکانس ارباب حلقه ها

پیتر جکسون کارگردان سه گانه‌ ارباب حلقه ها و هابیت، فاش می‌کند که صحنه مورد علاقه اش از سه گانه ارباب حلقه ها را، خود کارگردانی نکرده است.

وقتی از پیتر جکسون می‌پرسند که صحنه مورد علاقه‌اش از این سه گانه کدام است، او از سکانس کشمکش کاراکتر گلوم با دیگر وجه شخصیت خودش در قسمت دوم “The Two Towers” نام می‌برد.

در زمان فیلمبرداری “دوبرج” نوبت به فیلمبرداری سکانس معرفی کاراکتر گلوم رسید. نکته کلیدی درباره گلوم این بود که بیشتر مردم میدانستند که او همزمان که گلوم است، یک اسماگل هم هست. مثل یک شخیت دوگانه(دو هویتی). ولی در واقع ما صحنه ای را نگرفتیم که شما ایده ی اینکه “این کاراکتر دونفر است” را بتوانید از آن دریافت کنید. یعنی ما میدانستیم که به همچین سکانسی نیاز داریم ولی زمانی برای گرفتنش نداشتیم!

باتوجه به اینکه جکسون به شدت درگیر دیگر جنبه های پروژه بود، درنهایت همسرش “فرَن والش” (تهیه کننده و نویسنده اکثر اثار وی) را قانع میکند که این سکانس را بسازد. جکسون میگوید که نه تنها “والش” این صحنه را نوشت بلکه انرا طوری هم کارگردانی کرد که این سکانس به سکانس مورد علاقه‌ جکسون از کل سه گانه تبدیل شد!

محبوب ترین سکانس ارباب حلقه ها

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *