پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ قبل از ظهر به وقت تهران

محاکمه یک زن و یک مرد در ۲ جنایت همسرکشی

یک زن و مرد که در سرنوشت های جداگانه و تکان دهنده ای همسران شان را به قتل رسانده بودند در دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند .

پیش‌نویس خودکار

قتل سلیمه
نخستین قاتلی که در شعبه  ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت یک مرد همسرکش بود.
عصر ۲۸ دی سال ۹۶ بود که یک جنایت خانوادگی به پلیس تهران مخابره شد نادر که با پلیس تماس  گرفته بود ادعا کرد همسر ۵۰ ساله اش  به نام سلیمه  را به قتل رسانده است .ماموران وقتی به خانه این مرد جنایتکار در خیابان محلاتی رفتند خود را در قتلگاه خونینی دیدند که در آن سلیمه با کارد آشپزخانه کشته شده بود .نادر در تحقیقات پلیسی و قضایی قتل را به گردن گرفت و انگیزه اش را حفط آبرو دانست.
در دادگاه
هفته گذشته نادر در دادگاه کیفری پیش روی قضات ایستاد و این درحالی بود که دوپسرش برای او قصاص خواسته بودند.
پسر بزرگ نادر گفت : پدرمان مرد بدخلقی بود که مادرمان را کشت. بود و نبود پدرمان  فرقی به حال ما نمی کند و  به همین خاطر برای او قصاص می‌خواهیم.
در این میان قاضی  او و برادرش را به صلح و سازش  و گذشت از خونخواهی دعوت کرد.با پایان صحبت های قاضی  دو پسر قربانی اعلام کردند که دیه می  خواهند اما اگر پدرشان حاضر به پرداخت دیه نباشد برای او تقاضای قصاص دارند .
سپس نادر گفت:  ما در خانه اجاره ای زندگی می‌کردیم.  هر بار با همسرم درگیر می‌شدم او  شروع به داد و فریاد می کرد و آبروی مرا پیش همسایه ها برده بود.به همین دلیل نیز او را کشتم.
وی ادامه داد:  درگیری ما از چند ماه قبل  شدت گرفته بود .عروسی خواهرزاده همسرم بود  و او  می‌خواست به  جشن عروسی برود اما چون مدتی قبل من با داماد باجناقم  درگیر شده بودم  نمی‌خواستم به جشن عروسی بروم .پس از چندین روز درگیری بالاخره همسرم به جشن عروسی رفت اما من در جشن شرکت نکردم. آخرین بار همسرم  می خواست به خانه خواهرش برود و من مخالف بودم .سر همین موضوع بار دیگر با هم درگیر شدیم  و او فحش داد .من چند بار به او تذکر دادم تا آرام شود  و آبرویم را پیش همسایه ها نبرد اما گوشش بدهکار نبود. من به اتاقم رفتم و خوابیدم اما او بار دیگر شروع به فحاشی کرد.
من که  از خواب پریده بودم و حال طبیعی نداشتم کنترلم را از دست دادم و با کارد میوه خوری یک ضربه به گردن  همسرم زدم.
نادر درباره درخواست دو پسرش گفت:  من پولی برای پرداخت دیه ندارم .زمین کشاورزی را که قبلا فروخته بودم پولش را به پسرانم هم داده ام و  آن ها می‌توانند همان پول را در عوض دیه  بردارند .
با پایان اظهارات این متهم قضات وارد شور شدند و وی را به قصاص محکوم کردند .
قتل شوهر
دومین پرونده همسرکشی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد که در آن یک زن، شوهر ۵۴ ساله اش را در خانه  شان  کشته بود .
شامگاه چهارم دی سال ۹۷ اعظم ۳۶ ساله همسرش  را که بازنشسته بود  در خانه شان در حوالی کوهسار خفه کرد  و همان موقع با پلیس تماس گرفت .
دختر ۱۴ ساله به ماموران گفت : پدرم مرد بد اخلاقی بود و همیشه سر هر موضوعی با مادرم درگیر می‌شد.آخرین بار  وقتی درگیری میان آن ها  بالا گرفت ، نفس پدرم بند آمد و روی مبل افتاد  و همان موقع مادرم روسری را  دور گردن او پیچید و او را خفه کرد .
با اظهارات دختر نوجوان  مادرش  تحت بازجویی قرار گرفت و  به قتل اعتراف کرد.
وی گفت : شوهرم  که ۱۸ سال از من بزرگ تر بود قبلا ازدواج کرده بود و یک فرزند داشت. او پس از جدایی از همسرش به خواستگاری من آمد و با هم ازدواج کردیم و  صاحب دو دختر ۱۴ و هشت ساله هستیم.
این زن ادامه داد:  حبیب مرد عصبانی بود  و همیشه سر هر موضوعی کتک کاری راه می‌انداخت .تا این که آخرین بار کنترل اعصابم را از دست دادم و او را خفه کردم .
در دادگاه
این زن در حالی پای میز محاکمه ایستاد که دو  دخترش  از قصاص گذشتند اما فرزند دیگر قربانی از همسر اولش که در دادگاه حاضر نبود برای نامادری اش حکم قصاص خواست.
اعظم در  تشریح جزئیات زندگی اش گفت :همسرم بازنشسته بود و بیشتر اوقات را در خانه می ماند.او  مرد بداخلاق و عصبی بود و بارها  مرا کتک زده و فحاشی کرده بود.
آخرین بار حبیب با دختر کوچکم درس کار  می کرد که شروع به فحاشی کرد و دخترم  را کتک زد. من که  از رفتار همسرم عصبانی شده بودم به او اعتراض کردم اما حبیب به سوی من  حمله کرد تا مرا کتک بزند.همان موقع  دعوا میان ما بالا گرفت .وقتی حبیب به خاطر تنگی نفس روی مبل افتاد ،در یک لحظه روسری ام را دور گردنش پیچیدم و او را  خفه کردم.
وی  گفت: من واقعا نمی خواستم شوهرم را بکشم  و در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم.
با پایان  دفاعیات این زن قضات وارد شور شدند تا برای وی  حکم صادر کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *