پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸ بعد از ظهر به وقت تهران

متهم به قتل وحید مرادی دوباره محاکمه شد

تنها متهم قتل وحید مرادی در زندان، در دومین دور محاکمه منکر قتل شد. قضات برای رازگشایی از ماجرای قتل، فیلم صحنه درگیری را در دادگاه بررسی کردند.

متهم به قتل وحید مرادی دوباره محاکمه شد

به گزارش جام‌جم، اوایل تیر سال ۹۷ رسیدگی به پرونده قتل وحید مرادی، در دستور کار قضایی قرار گرفت. وحید که از چند ماه قبل از وقوع حادثه به اتهام قتل با قرار بازداشت موقت در زندان رجایی‌شهر به‌سر می‌برد، روز حادثه در یک نزاع دسته‌جمعی در بند زندان با ضربه چاقو از پا درآمد.
در بررسی‌های اولیه ماموران، ۱۷ زندانی متهم به مشارکت در نزاع منجر به قتل تحت بازجویی قرار گرفتند و به استناد فیلم‌های ضبط‌شده دوربین مداربسته زندان، جوانی به نام سعید متهم به قتل وحید مرادی شناخته شد.
سعید در اولین بازجویی به ماموران گفته بود: درگیری ما با وحید مرادی از حیاط زندان، هنگام هواخوری آغاز شد. او می‌گفت من عقاب زندانم و شما جوجه‌کلاغ‌ها باید تحت فرمانم باشید. بعد از هواخوری، وحید و دوستانش با روغن داغ و آب جوش و چاقو به ما حمله کردند و من فقط از خودم دفاع کردم اما وحید را من نکشته‌ام. با صدور کیفرخواست برای متهمان، محاکمه آنها اواخر بهمن امسال و پشت درهای بسته انجام شد. متهم دوباره منکر قتل شد. این در حالی بود که پدر و مادر وحید به عنوان اولیای دم پرونده از جانب خود و فرزند صغیر مقتول، تقاضای قصاص متهم را کردند.
بعد از متهم ردیف اول، دیگر متهمان پرونده به دفاع از خود پرداخته و عده‌ای از آنها اظهار کردند، بعد از قتل وحید، تنها برای جابه‌جایی جسد وارد صحنه نزاع شده بودند.
دادگاه بعد از بررسی پرونده، سعید را به قصاص محکوم کرد و بقیه متهمان پرونده به اتهام مشارکت در نزاع منجر به قتل، به تحمل حبس محکوم شدند.
با اعتراض به این رای، پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان‌عالی کشور حکم قصاص سعید را نقص کرده و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری استان تهران بازگرداندند. قضات دیوان‌عالی کشور در رای خود از دادگاه خواستند، فیلم مورد ادعای متهمان درباره روز قتل مورد بازبینی قرار گیرد تا مشخص شود، سعید ضربه مرگبار را زده یا نه. صبح دیروز متهمان برای دومین بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند. در این جلسه اولیای دم دوباره درخواست قصاص قاتل را مطرح کردند. در ادامه فیلم مورد درخواست دیوان‌عالی کشور بازبینی شد.
بعد از آن سعید که فیلم را دیده بود، در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. مشخصات چاقویی که دستم بود را گفته بودم و آن چاقو باعث مرگ وحید نشد.
رئیس دادگاه سپس به گزارش‌های پرونده اشاره کرد و گفت: همه اطلاعات مانند اعترافات خودتان، گزارش پزشکی‌قانونی و چاقوی کشف‌شده از شما نشان می‌دهد که ضربه آن چاقو باعث مرگ شده است. متهم بعد از صحبت‌های قاضی دوباره منکر قتل شد و عنوان کرد شاید من مشخصات چاقو را اشتباه داده‌ام.
بعد از دفاعیات متهمان و کلای آنها، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *