سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

ماکارونی رژیمی اما خوشمزه

بسیاری از غذاها این قابلیت را دارد که با تغییر جزئی در روش پخت و مقدار مواد لازم تبدیل به یک وعده رژیمی و کم کالری شود

بسیاری از غذاها این قابلیت را دارد که با تغییر جزئی در روش پخت و مقدار مواد لازم تبدیل به یک وعده رژیمی و کم کالری شود و این جاست که انتخاب‌های هوشمندانه مواد غذایی می تواند کارساز باشد و طعم آن غذا را لذت‌بخش تر کند.ماکارونی یکی از این غذاهای پر طرفدار است که در این جا با دستور پخت آن آشنا می شویم :

  دستور پخت

داخل ماهی تابه به میزان لازم روغن بریزید تا برای دقایقی روغن گرم شود. سپس پیاز و سیر خرد شده را تفت دهید تا سبک شود و کمی بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید تا با حرارت کم، مغزپخت شود. بعد از تغییر رنگ گوشت،  رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هویج و  قارچ خرد شده، پودر فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و مواد را تفت دهید تا مزه خامی رب گوجه گرفته و فلفل دلمه ای نرم شود.

در همین حین در قابلمه ای دیگر، آب را جوش بیاورید. سپس ماکارونی را اضافه کنید و بگذارید تا زمانی که ماکارونی ها نرم شود، در آب جوش بماند.در ادامه ماکارونی را بردارید و با آب سرد آبکش کنید پس از آن، ماکارونی را داخل ماهی تابه بریزید و به آرامی  تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند و برای مدت کوتاهی بپزند.در نهایت محتویات تابه را در بشقابی بکشید و روی آن پنیر پارمیسان بپاشید. ماکارونی شما آماده است.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *