پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

ماسک موی خانگی برای رشد سریع و جلوگیری از ریزش مو + درمان خشکی و شکنندگی

در این بخش میخواهیم بهترین ماسک های موی خانگی را که موجب تقویت رشد موها، وجلوگیری از ریزش ان می شود را به شما معرفی کنیم ، استفاده از این ماسک ها علاوه بر تقویت باعث بهبود حشکی و شکنندگی مو ها می شود.

مو ها به دلیل حساسیتی که دارند، بیشتر در معرض اسیب و … قرار دارند و نیازمند مراقبت و توجه بیشتری هستند.

ما می خواهیم در این بخش با معرفی ماسک هایی بسیار مفید شما را در تقویت موهایتان یاری نماییم.

این ماسک ها برای مشکلاتی چون، درمان ریزش، افزایش رشد مو، درمان خشکی و شکنندگی، درمان شوره سر، درمان چربی بیش از حد سر ، تقویت موهای نازک و اسیب دیده ، تقویت ریشه سر، نرم کننده و حالت دهنده موی سر و … کاربر دارند.

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488530498.jpg

تقویت و پرپشت کردن مو با ماسک سیر

ماساژ پوست سر با سیر له شده می تواند موها را تقویت کند.

آن‌چه لازم دارید:

سیر متوسط : هشت یا ۹ حبه
روغن زیتون : یک لیوان کوچک

برای تهیه، سیرها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

 

ماسک تقویتی برای موهای نازک و شکننده

آن‌چه لازم دارید:

– یک قاشق غذاخوری جو پخته‌شده و له‌شده

– یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک یا روغن بادام

– یک قاشق چای‌خوری شیر

– یک قاشق چای‌خوری ویتامین A یا ویتامین D (می‌توانید آن‌را از کپسول یا آمپول تهیه کنید).

مواد را مخلوط کنید و روی تمام موهایتان بمالید. بگذارید ماسک به مدت چهار ساعت بماند سپس موهایتان را خوب بشویید.

www.dustaan.com-dustaan.com-ماسک مو

ماسک ضدشوره مو

آن‌چه لازم دارید:

عدد حبه سیر

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

سیر و روغن زیتون را در مخلوط ‌کن ریخته و مخلوط کنید سپس آن‌را در ظرفی ریخته و در ماکروفر به مدت ۲۰ ثانیه گرم کنید. ماسک را روی موهایتان بمالید و ریشه‌‌های مو را ماساژ دهید سپس موهایتان را با حوله گرمی بپوشانید. بگذارید ماسک به مدت یک ساعت بماند و بعد موهایتان را با شامپو بشویید. این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا نتیجه رضایت ‌بخش حاصل شود.

ماسک تقویتی برای موهای چرب

آن‌چه لازم دارید:

– ۵ قاشق غذاخوری ماست

– یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین

– یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه

مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و روی موها بمالید. سعی کنید ترکیب را بیشتر روی ریشه موها استفاده کنید. بگذارید ماسک به مدت ۴۰ دقیقه روی موهای‌تان باشد سپس آن‌را بشویید. موهایتان را فقط با آب بشویید. این ماسک را هفته‌ای یک ‌بار استفاده کنید

 

https://dustaan.com/files/uploads/-000//1/62_www.dustaan.com-مجله-اینترنتی-1488530499.jpg

تقویت و پرپشت کردن مو با ماسک عسل و تخم مرغ

عسل و تخم مرغ موهای را تقویت می کنند.

آن‌چه لازم دارید:

تخم مرغ : یک عدد
عسل : یک قاشق سوپخوری

برای استفاده : تخم مرغ را با عسل مخلوط کنید و هم بزنید. ماسک را روی موهایتان گذاشته و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

 

تقویت و پرپشت کردن مو با ماسک عسل, ماست و روغن زیتون

ترکیب زیر دارای قدرت تقویت کنندگی برای موهاست.

آن‌چه لازم دارید:

عسل : یک قاشق سوپخوری
سس مایونز : یک قاشق سوپخوری
ماست : یک قاشق سوپخوری
روغن زیتون : یک قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ : یک عدد

برای استفاده : همه مواد را مخلوط کنید و هم بزنید. ماسک را دو ساعت روی موهایتان نگه دارید سپس با آب ولرم بشویید.

 

ماسک تقویتی ریشه‌های مو

آن‌چه لازم دارید:

– یک عدد زرده تخم‌مرغ

– قاشق غذاخوری روغن کرچک

– یک قاشق غذاخوری پودر ویتامین A (شما می‌توانید چند عدد کپسول ویتامین A را پودر کنید)

تمام مواد را مخلوط کنید و روی موها بمالید. کمی ریشه موهای‌تان را ماساژ دهید و بگذارید ماسک به مدت دو ساعت روی موهایتان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو نیز مفید است.

ماسک عسل برای موهای آسیب‌دیده شما

آن‌چه لازم دارید:

 – مخلوط ۲ قاشق غذاخوری عسل و روغن کرچک

– یک عدد زرده تخم‌مرغ

– یک عدد آمپول ویتامین A یا ویتامین D

تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا به ‌صورت مایعی یکنواخت شود. ماسک را روی ریشه موهای‌تان بمالید و به آرامی به کمک شانه مواد را به سمت نوک موها هدایت کنید. موهایتان را ب کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید به مدت دو ساعت بماند سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید.

www.dustaan.com-dustaan.com-http://files.dustaan.com/users/zn/Images/salamat/9401/8%20(1)_pics/%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%85%D9%88.jpeg

معجزه روغن کرچک

در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژدهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه کنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یک ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی که این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم کردن موهای نازک است، یک یا دوبار در هفته آن را امتحان کنید.

 

 

ماسک حنا

پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط کرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و آن را به موهای‌تان آغشته کنید. حدود یک ساعت صبر کنید تا ماسک روی موهای شما خشک شود و سپس آن را شامپو زده و کاملا آبکشی کنید (هفته‌ای یک بار).

 

ماسک آواکادو

آواکادو در بسیاری از محصولات زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بهترین ماسکها برای موی سر می باشد. ماسک آواکادو بهترین ماسک برای موهای خشک است. این ماسک به موهای شما کمک می کند که صاف و نرم و ضخیم شوند. مقداری آواکادوی رسیده را با نصف فنجان شیر و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و یا روغن بادام ترکیب کنید و آن را روی موی سرتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

 

ماسک موز

موز سرشار از ویتامین A،E،Cو پتاسم است که باعث تنظیم چربی سر می شود و آن را سالم نگه می دارد. یک عدد موز رسیده را با یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل، یک قاشق سوپخوری روغن زیتون و عسل مخلوط کنید. آن را بر روی سرتان بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم و یا سرد بشویید. موهای شما بعد از آن همیشه درخشان و صاف خواهد بود.

ماسک روغن نارگیل

ماسک روغن نارگیل ماسکی عالی برای موهای خشک و آسیب دیده است. ۲ قسمت روغن نارگیل را با یک قسمت روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به موهایتان بزنید و تا آنجایی که می توانید اجازه دهید روی سرتان بماند سپس آن را با شامپو بشویید.

ماسک توت فرنگی

اگر موی سرتان چرب است ماسک توت فرنگی را باید امتحان کنید. ویتامین C موجود در آن باعث تنظیم چربی و PH سر می شود و در نتیجه تولید چربی سر متعادل می شود و این باعث سالم ماندن موی سر شما می شود. یک مشت توت فرنگی را با یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. بگذارید این ماسک ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک آرد جودوسر

اگر از شوره و خارش و مشکلاتی از این دست رنج می برید ماسک جو دو سر را هر روز استفاده کنید. خبر خوب این است که درست کردن این ماسک بسیار سریع و آسان است. یک قاشق غذاخوری آرد جو را با یک قاشق شیر و یک قاشق روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط کنید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و بعد با آب و شامپو موهایتان را بشویید.

خانمهای جوان اگر دنبال دوستی می گردید که هوای پولهای شما را داشته باشد و به دنبال راهی می گردید که سریع با آن موهای شما تغذیه شده و جوان بماند، این ماسکهای خانگی بدون شک به شما کمک خواهند کرد. درست کردن این ماسکها بسیار آسان است و من مطمئن هستم که بیشتر ترکیبات آنها را در منزل دارید.

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *