چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۴ قبل از ظهر به وقت تهران

ماجرای گم‌ شدن شهر ماچوپیچو چیست؟

آیا می‌دانستید شهر مرموز ماچوپیچو در آمریکای جنوبی برای ده‌ها سال گم شده بوده؟! چرا این شهر یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیاست؟

شهر ماچوپیچو پرو که کلمه‌ی آن به‌معنای «قلعه قدیمی» است، در حدود سال‌های ۱۴۰۰ میلادی و در ارتفاع بسیار بالایی از سطح دریا ساخته شده بود.

ولی چرا در چنین ارتفاعی؟

گفته می‌شود ماچوپیچو متعلق به خاندان سلطنتی بود و جایی را برای شهرشان انتخاب کردند تا بتوانند از خاندان سلطنتی محافظت کنند. برخی هم می‌گویند اینجا را به‌خاطر مقاصد ستاره‌شناسی و نجومی ساخته بودند.

در ساخت بناها از سنگ‌هایی بزرگ استفاده شده است که گاهی اندازه‌ی برخی از آن‌ها به بیش از چند ده تن هم می‌رسد. ولی با این‌حال چنان دقیق برش داده شده‌اند که بدون هیچ‌گونه ملات‌ای، در جای خود قرار گرفته‌اند و حتی چاقو را هم نمی‌توان بین شکاف‌های آن وارد کرد.

یکی دیگر از عجایب ماچوپیچو این است که آن‌ها سیستم‌های پیچیده‌ی آب‌رسانی داشته‌اند. این سیستم‌ها به اندازه‌ای کارآمد بوده‌اند که به‌راحتی می‌توانسته‌اند تمام زمین‌های کشاورزی را هم آبیاری کنند.

امروزه ماچو پیچو به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان شناخته می‌شود.

حدود یک قرن بعد از ساخت ماچوپیجو، به دلیل جنگ‌های اسپانیا با اینکاها که منجر به نابودی این قوم شد، ماچوپیچو هم متروکه شد و چون در ارتفاعات خیلی زیاد و دورافتاده‌ای ساخته شده بود، کسی هم برای ده‌ها سال از وجود آن خبری نداشت.

سال‌ها گذشت تا اینکه یک فرد آلمانی به‌نام Augusto Berns آن را مجدداً کشف کرد. ولی سال‌ها بعد، این هیرام بینگهام بود که ماچوپیچو را به جهان مجدداً معرفی کرد و این منطقه شهرت جهانی پیدا کرد./الی گشت

ماجرای گم‌ شدن شهر ماچوپیچو چیست؟

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *