پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

کلاهبرداری بزرگ با دسته‌ چک افراد کم درآمد!

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام شبکه بزرگ کلاهبرداری و دستگیری ۱۳عضو این باند خبر داد.

کلاهبرداری بزرگ با دسته‌ چک افراد کم درآمد!

 

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سردار حسن مهری دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر، افزود: چندی قبل ماموران پلیس فرودگاه مشهد به تعداد زیادی چک در بار همراه یکی از مسافران خروجی به مقصد تهران مشکوک و در بازرسی دقیق مشخص شد تمامی چک‌ها با نام افراد مختلف و سفیدامضاست. موضوع از سوی کارشناسان بررسی و مشخص شد فرد حامل چک یکی از عوامل اصلی باند کلاهبرداری کلان است که در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی پس از انجام دو ماه کار اطلاعلاتی۱۳ نفر از اعضای اصلی این باند در شهرهای مختلف کشور توسط این پلیس دستگیر شدند. در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد، سرشبکه این باند از طریق رابطان خود در شهرهای مختلف افراد بی‌خانمان، معتاد و نیازمند را شناسایی و با پرداخت مبلغ کمی، مدارک هویتی آنها را برای کلاهبرداری دریافت می‌کرد.
سردار مهری تصریح کرد: این باند همزمان با شناسایی افراد نیازمند با نفوذ در برخی شرکت‌ها و مجامع امور صنفی اقدام به دریافت پروانه کسب به نام افراد بی‌بضاعت می‌کردند و از سوی دیگر با استفاده از خلأ‌های قانونی در سیستم بانکی اقدام به دریافت دسته‌چک به نام این افراد یا وام‌های کلان با استفاده از پروانه‌های کسب کرده بودند. اعضای این باند ابتدا دسته‌چک ده برگی را خودشان پاس کرده و پس از جلب اعتماد به محض دریافت دسته چک ۲۵ یا ۵۰ برگی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. متهمان در برابر دسته چک ۲۵ برگی ۵۰۰هزار تومان و در برابر دسته‌چک ۵۰ برگی یک میلیون تومان پرداخت می‌کردند بنابراین تمامی دسته چک‌ها در اختیار عوامل اصلی باند بود که در بازار خرج و یا برای ضمانت وام به بانک‌ها می‌دادند همچنین تعدادی از دسته چک‌ها را در ازای هر برگ صد تا ۳۰۰ هزار تومان به افراد سودجو در بازار تهران واگذار می‌کردند.با توجه به فعالیت این باند در زمینه‌های مختلف تاکنون ۱۳ نفر از اعضای اصلی آن دستگیر و میزان کلاهبرداری انجام شده تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان و تعداد شاکیان این پرونده بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *