پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس: چشمان رنگی این پسربچه پزشک ها را متحیر کرده است!

پسر بچه چینی که با چشمان آبی روشن متولد شده است، قادر است اجسام را به وضوح در تاریکی مطلق ببیند این نیروی خارق العاده ایست که پزشکان را حیرت زده کرده است.

پسر بچه چینی که با چشمان آبی روشن متولد شده است، قادر است اجسام را به وضوح در تاریکی مطلق ببیند این نیروی خارق العاده ایست که پزشکان را حیرت زده کرده است.

در دنیای پزشکی اتفاقات نادری رخ می دهد که باعث حیرت همگان می شود. این بار یک پسر بچه چینی با توانایی شگفت انگیز در بینایی قادر است اجسام را در تاریکی مطلق شناسایی کند.

 چشمان آبی این بچه
نانگ یوسوی (Nong Yousui) از شهر داهوای چین، توانایی انعکاس نور سبز نئونی مانند از چشم را دارد که باعث می شود تاریکی برای وی بی معنا تلقی شود. پدر نانگ یوسوی که چندی پیش نگران  حالت های بوجود آمده در چشم های این کودک بود؛ او را برای معاینه پزشکی به بیمارستان محل سکونت خود منتقل کرد. پس از معاینات پزشکی، پزشکان معالج به توانایی شگفت انگیز این کودک چینی پی بردند.پدر این کودک در گزارش های اولیه عنوان کرد، “هنگامی که نانگ یوسوی متولد شد به دلیل رنگ متفاوت و درخشش غیرعادی چشمانش به متخصصین چشم بسیاری مراجعه کردیم، که همگی به اتفاق عنوان کردند در دوران خردسالی این مسئله امری عادیست و با گذشت زمان رنگ چشم وی به حالت نرمال و رایج بومیان چین درخواهد آمد. اتفاقی که هرگز برای نانگ یوسوی رخ نداد.”

به اعتقاد پزشکان این پسر بچه چینی یک پدیده در علم چشم پزشکی به شمار می آید، چرا که کمتر کسی با این توانایی ذاتی متولد می شود. به گفته والدین نانگ یوسوی، او هیچ مشکلی در سلامت جسمی و حتی بینایی ندارد و شرایط جسمی یک کودک نرمال را داراست. با همکلاسی ها و دوستان به بازی و تفریح می پردازد و تنها مشکل نورهای ساتع شده از چشمان وی در هنگام تاریکیست.

محققان و متخصصین چشم، برای اثبات این توانایی آزمایش و تحقیق را انجام دادند که نتایج بسیار شگفت انگیزی را به دنبال داشت.

برای آزمایش از نانگ یوسوی خواسته شد تا در اتاق کاملا تاریک و بدون کوچکترین پرتوی نور سوالاتی را پاسخ دهد. در کمال حیرت محققان این پسر بچه چینی برگه سوالات را به آسانی مطالعه کرده و به تک تک سوالات پاسخ داد. دقیقا واکنشی که افراد عادی در روشنایی روز از خود نشان می دهند.

این توانایی نانگ یوسوی در سازمان رکوردهای جهانی به نام وی ثبت شده است که خود اولین شخص با این میزان از توانایی به حساب می آید.

به اعتقاد متخصصان، توانایی انعکاس نور سبز در تاریکی برای دیدن اشیا و اجسام، تنها در برخی حیوانات وجود دارد که یک لایه خاص در چشمانشان قدرت بینایی و تشخیص شکار را در آنان بالا می برد که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر داشتن این قدرت توسط افراد دیگر ثبت نشده است.

این پدیده خاص در علم چشم پزشکی، توجه بسیاری از متخصصین و طرفداران رشته بینایی سنجی، چشم پزشکی و بیولوژیک را به خود جلب کرده است. تحقیقات بر روی این کودک چینی همچنان ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *