سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

عصبانیت محمود احمدی‌ نژاد /پشت‌ پرده خواسته‌ های خارج از عرف مرد رفته از پاستور

محمود احمدی‌ نژاداین روزها  عصبانی شده است!/پشت‌ پرده خواسته‌ های خارج از عرف مرد رفته از پاستور.

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محمود احمدی‌نژاد
محمود احمدی‌نژاد، چهره پر سر و صدای ماه‌های اخیر سپهر سیاسی ایران باز هم خطاب به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت.

به گزارش اعتماد؛ نامه‌ای که شب گذشته کانال دولت بهار منتشر کرد نامه سوم احمدی‌نژاد است. او در این نامه خواستار موضوعاتی شده است که از عصبانیت او نشات می‌گیرد. نطق محمود احمدی‌نژاد در روز جلسه چهارم دادگاه تجدید نظر حمید بقایی نشان می‌داد رییس دولت‌های نهم و دهم این روز‌ها از ورود دستگاه قضا به پرونده تخلفات افرادی که خط قرمز او هستند بسیار عصبانی است و این مهم در نامه سوم نمود عینی پیدا کرده است. نامه سوم ابعاد تازه‌تری نیز دارد. او در این نامه از دستگاه قضایی عبور و قوه مقننه و مجریه را نیز هدف قرار داده است.

 

احمدی‌نژاد در نامه سوم خود در خواسته‌ای خارج از عرف خواهان برگزاری انتخابات آزاد و زودهنگام ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی شده است. در حالی که کمتر از ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای گذشته و مردم با رای ۲۴میلیونی رییس‌جمهور خود را انتخاب کرده‌اند، مشخص نیست جریان فکری احمدی‌نژاد چه اهدافی را در پس خواسته‌های خود دنبال می‌کنند. مردم ایران در انتخاباتی دموکراتیک در سال‌های ۹۴ و ۹۶ افراد منتخب خود را از طریق صندوق رای انتخاب کرده‌اند؛ انتخابی که به مذاق احمدی‌نژاد و یاران او خوش نیامده و این جریان از انتخاب مردم خشمگین است. احمدی‌نژاد در این نامه موضوعی دیگر را مطرح کرده است که بی‌ارتباط با جنجال‌های رسانه‌ای اخیر او نیست.

 

رییس دولت‌های نهم و دهم در ماه‌های اخیر از هر فرصتی که نصیبش شده، استفاده و انتقادات تندی را خطاب به دستگاه قضایی کشور مطرح کرده است؛ انتقاداتی که ناشی از عصبانیت او از ورود دستگاه قضا به پرونده تخلفات اطرافیانش است. احمدی‌نژاد در نامه سوم همچنان بر موضع خود پافشاری کرده و در خواسته‌ای غیرمعمول خواهان برکناری رییس دستگاه قضا شده است. ریشه این خواسته احمدی‌نژاد مشخص است. اطرافیان احمدی‌نژاد همچنان خط قرمز او هستند و با وجودآنکه قوه قضاییه تخلفات این افراد را ثابت کرده، او سعی دارد با ایجاد جو رسانه‌ای دستگاه قضا را به دلیل بررسی پرونده این افراد تحت فشار بگذارد.

 

نامه سوم

احمدی‌نژاد در بخش‌هایی از این نامه نوشته است: «حضرتعالی در سخنرانی ۲۹ بهمن ۹۶ از نظرات انتقادی مردم نسبت به عملکرد و رفتار بخش‌های گوناگون حکومت به ویژه از اعتراض و نارضایتی عمومی به عدم اجرای عدالت استقبال نموده‌اید. اینجانب این واقعه را به فال نیک می‌گیرم و از این رو با تاکید مجدد بر اینکه انقلاب و نظام، برآمده از فداکاری‌های بی‌نظیر و مبارزات تاریخی و اراده آحاد ملت و متعلق به آنان بوده و به فضل الهی، ملت ایران خود حافظ آن خواهد بود، پیشنهاداتی را جهت اصلاح امور و به عنوان اقدامات فوری ارایه می‌نمایم که امیدوارم موثر واقع گردد.»

 

او در ادامه به بیان پیشنهادات خود پرداخت و در بخش‌هایی از نامه خود نوشت: «برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب، یک ضرورت فوری است.

 

امروز نیز از عوامل اصلی نارضایتی عمومی، عملکرد مقامات ارشد قضایی و ظلم‌هایی است که با مدیریت آنان در این دستگاه روا داشته می‌شود. تغییر فوری رییس دستگاه قضا که منصوب مستقیم جنابعالی است و انتصاب فردی با ویژگی‌های مندرج در قانون اساسی می‌تواند موجب تسکین مردم و همراهی آنان با اصلاحات باشد. صدور دستور آزادی و منع تعقیب برای تمام کسانی‌ که تحت عناوین مختلف و از جمله اعتراض به شرایط و نحوه اداره کشور می‌تواند به باور و همراهی مردم و فعالین سیاسی در انجام اصلاحات کمک نماید.»

 

 واکنش به نامه سوم

کانال‌های تلگرامی نخستین رسانه‌هایی بودند که این نامه را منتشر کردند. شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی‌فارسی نیز به این موضوع واکنش نشان داد و از آن با عنوان نامه سرگشاده یاد کرد. بی‌بی‌سی نامه احمدی‌نژاد را با عنوان برگزاری فوری انتخابات آزاد ریاست‌جمهوری و مجلس تیتر یک وبسایت خود قرار داد و با برجسته‌سازی موضوع انتخابات آزاد این نامه را منتشر کرد.

 

خبرنگار «اعتماد» جهت نظر‌خواهی درباره نامه سوم احمدی‌نژاد با تعدادی از فعالان سیاسی اصولگرا تماس گرفت که هیچ کدام از آنها تمایلی برای اظهارنظر در این باره نداشتند.

 

احمدی‌نژاد در نامه اول و دوم چه گفت؟

مدتی است محمود احمدی‌نژاد با نوشتن نامه خطاب به مقام معظم رهبری خواسته‌های خود را مطرح می‌کند. نامه‌نگاری‌هایی که به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد به واسطه آن تلاش دارد در صدر اخبار باشد. این نامه‌نگاری‌ها پس از آغاز جلسات رسیدگی به تخلفات نزدیکان او افزایش یافته است. رییس دولت‌های نهم و دهم در تاریخ ۲۲آبان نخستین نامه خود را به رهبری انقلاب نوشت. او در این نامه از فشار سنگین و بی‌سابقه اقتصادی، تبلیغی و عاطفی در کنار فشارهای سیاسی، روحی و روانی انتقاد کرد و نوشت: «بسیاری از مردم و خانواده‌ها را در معرض آسیب‌های جدی ودر هم شکستگی قرار داده و فضای آینده را در ذهن عموم مردم به خصوص جوانان عزیز تیره ساخته است.

 

با وجود سعی وافر و مستمر حضرتعالی برای امیدبخشی به عموم مردم، متاسفانه، شرایط جاری کشور، امید به تحقق آینده بهتر را، از رهگذرساز و کارهای موجود، به حداقل رسانده است.» این تنها نامه احمدی‌نژاد به رهبری نبود و ماجراجویی‌های او در کنار نطق‌های تند و تیز و بست‌نشینی ادامه داشت. دومین نامه را در ۴ دی ماه نوشت و سایت دولت بهار که از نزدیکان احمدی‌نژاد است، متن این نامه را در ۷ بهمن ماه منتشر کرد. احمدی‌نژاد در این نامه قصد داشت تا نزدیکان خود را از اتهاماتی که بابت آنها محکوم شده‌اند، مبرا کند. نامه دوم خطاب به مقام معظم رهبری اینگونه آغاز شد: «حضرتعالی بیش از همگان مستحضرید که اینجانب و همکارانم، پاکدست، خادم به مردم و کشور و عمیقا مومن و پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام عزیز بوده‌ایم و زندگی ما شفاف و وقف این امور بوده است. »

 

او در ادامه این نامه بازهم به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد. گویی احمدی‌نژاد هنگام نوشتن این نامه‌ها فراموش کرده است که وضعیت کنونی کشور حاصل ۸ سال مدیریت او و همکارانش است و به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی حسن‌روحانی میراث احمدی‌نژاد که ایران را به لبه پرتگاه برده بود را به دوش می‌کشد. او در نامه دوم به حمایت همه‌جانبه از معاون خود پرداخت و درباره بقایی نوشت: «می‌خواستند در خفا آقای بقایی را محکوم و با تبلیغات گسترده، دیگر دوستانم و سپس خود اینجانب را محکوم و از صحنه سیاسی حذف نمایند. آشکارا چنین پیدا است که امروز هم به دنبال اجرای همان نقشه هستند.»

 

سریال نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد در حالی ادامه دارد که شیب انتقادی این نامه‌ها رو به افزایش است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *