چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱ قبل از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه کوکو بهاری کنگر تازه

طرز تهیه کوکو بهاری کنگر تازه

مواد لازم

گوشت چرخ کرده – ۱۰۰ گرم
کنگر پاک کرده – ۲۵۰ گرم
زرشک (برای تزیین ) – ۱۰ گرم
هویج – دو عدد متوسط
سیب زمینی – یک عدد متوسط
پیاز – دو عدد
تخم مرغ – چهار عدد
گوجه فرنگی (برای تزیین) – یک عدد کوچک
روغن مایع – یک پیمانه
آب – یک پیمانه
زعفران دَم کرده – به میزان لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه – به میزان لازم
ادویه پلویی – به میزان لازم

 

طرز تهیه کوکو بهاری کنگر تازه

۱- کنگر را خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید. یک پیمانه آب به آن اضافه کنید تا بپزد. هویج خرد شده را هم آب‌پز کنید.۲- داخل تابه مقداری روغن بریزید و سیب زمینی های خرد شده را داخل روغن تفت دهید.۳- وقتی سیب زمینی ها نرم شد، از روی حرارت بردارید و پیاز را داخل روغن تفت دهید.۴- بعد از طلایی شدن پیاز، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا گوشت سرخ شود.۵- کنگر پخته شده را به همراه هویج
سیب زمینی و گوشت سرخ شده با هم مخلوط و به آن‌ها مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه پلویی اضافه کنید و خوب هم بزنید.۶- تخم مرغ ها را جداگانه در ظرفی بشکنید و هم بزنید تا زرده و سفیده با هم مخلوط شوند. (یک عدد زرده را برای مخلوط گوجه فرنگی و زرشک نگه دارید.)۷- سپس تخم مرغ هارا به مایه کوکو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه کوکوی یک دستی به وجود بیاید.۸- مقداری روغن داخل تابه بریزید و وقتی داغ شد مایه کوکو را اضافه کنید.
۹- گوجه فرنگی سفت و کوچکی را ریز خرد و با زرشک مخلوط کنید و یک عدد زرده تخم مرغ را هم به آن‌ها اضافه کنید و روی کوکو بریزید و با پشت قاشق روی کوکو را کمی فشار دهید تا مواد رویه به کوکو بچسبد.۱۰- کوکو را روی حرارت ملایم قرار دهید و در تابه را ببندید تا کوکو خوب پخته شود. برای پخت این کوکو لازم نیست سمت دیگر کوکو را برگردانید تا سرخ شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *