جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶ قبل از ظهر به وقت تهران

طراحی ویلا دوبلکس و ساخت ویلا در مازندران

داشتن یک ویلا دوبلکس در شمال کشور برای گذراندن اوقات فراغت، کسب درآمد از طریق اجاره و یا برای دوران بازنشستگی شاید آرزوی خیلی از افراد باشد. فاصله شما از این آرزو تا دست یافتن به آن فقط چند گام ساده است. البته این گام های ساده باید با آگاهی و از روی منطق برداشته شوند. یکی از گام های رسیدن به یک سرپناه زیبا در استان مازندران یافتن طرح مناسب برای ساخت ویلا است. در ادامه این مقاله نکاتی در ارتباط با طراحی ویلا دوبلکس و چگونگی ساخت آن با شما به اشتراک گذاشته می شود.

طراحی ویلای دوبلکس و یک طبقه

مالک یک ویلا دوبلکس در شمال کشور بودن ، بسیار لاکچری بنظر میرسد. اما شما نباید تنها به ظاهر ماجرا توجه کنید، بلکه باید موقعیت مکانی و مساحت زمین خود را بسنجید و بعد تصمیم بگیرید. ساخت ویلا در مازندران آن هم بصورت دوبلکس مزایای زیادی دارد که لاکچری بودن فقط یکی از آنها است. شما با ساخت یک ویلا به صورت دوبلکس از مساحت مدنظر خود به صورت دو برابر استفاده می کنید. مزیت دیگر ویلا دوبلکس دقیقا دو طبقه بودن آن است. این ویژگی باعث می شود که شما نه تنها ویو بهتری داشته باشید بلکه نور بیشتری نیز از طبیعت اطرافتان دریافت کنید. داشتن تراس در ارتفاع از دیگر مزیت های ویلا دوبلکس است.

طراحی ویلا دوبلکس و ساخت ویلا در مازندران
ساخت ویلا در مازندران

استان های شمال کشور به دلیل مجاورت با دریا مناطق مناسبی برای ساخت ویلا دوبلکس بنظر میرسند. یکی از این استان ها ، استان مازندران است. استان مازندران با دارا بودن جنگل و دریا مکان مناسبی برای ساخت ویلا دوبلکس می باشد. همچنین مردم خونگرم استان مازندران بهترین همسایه برای شما خواهند بود. با توجه به فاصله زمانی حدود ۲ ساعت بین استان مازندران و تهران این استان مکان مناسبی برای تهرانی های عزیز است تا اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.
طراحی داخلی ویلا دوبلکس و نکات مهم در این طراحی:
نقشه کشی و طراحی ویلا دوبلکس را باید به مهندسین کارکشته سپرد. البته فراموش نکنید که نظر شما نیز مهم و دارای اهمیت است و طراحی داخلی ویلا باید طبق سلیقه شما انجام شود. اما باید به نکاتی در حین ساخت ویلا دوبلکس توجه کرد. بررسی میزان روشنایی و استفاده از نور طبیعی، ارتفاع سقف، شکل و محل قرار گیری راه پله و… از جمله این نکات می باشند. این موارد در ادامه به تفضیل توضیح داده شده است.

اهمیت محل قرار گیری پنجره ها و میزان استفاده از نور طبیعی در طراحی ویلا دوبلکس:
یکی از نکات مهم در طراحی ویلا دوبلکس توجه به نور و فراهم کردن شرایطی است تا بتوان از بیشترین میزان نور طبیعی استفاده کرد. از آنجایی که انسان به طور غریزی تمایل به نور و روشنایی دارد و استفاده از نور طبیعی باعث کاهش میزان مصرف برق می شود این مورد دارای اهمیت است. نوع و محل قرار گیری پنجره ها در ویلا دوبلکس باید اصولی باشد. تقسیم تعداد پنجره ها در محیط باید به گونه ای باشد که در حداقل اکثر فضاهای ویلا دوبلکس پنجره وجود داشته باشد. البته این مورد نباید فراموش شود که اندازه و محل قرار گیری پنجره به گونه ای باید باشد که نور آفتاب به صورت زننده به داخل خانه نتابد. مهندسین شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس با آگاهی کامل نسبت به محل قرار گیری پنجره ها، نوع و اندازه آنها می توانند در این راستا به شما کمک کنند.
تقسیم فضا کارآمد و حساب شده در طراحی ویلا دوبلکس حرف اول را میزند.
تقسیم کارآمد فضا در ویلا دوبلکس نسبت به آپارتمان های شهری به دو دلیل دارای اهمیت بیشتری می باشد. نخست آنکه ویلا دوبلکس برای تفریح و آرامش ساخته می شود. پس تقسیم فضا باید به گونه ای آرامش بخش باشد و فضای خانه را کوچک و دلگیر نشان ندهد. همچنین طراحی داخلی ویلا باید باب میل شما باشد. مورد دوم این است که به طور حتم شما در آینده در ویلا تان مهمانان زیادی را خواهید پذیرفت. پس باید به این نکته توجه کنید که تقسیم فضا به گونه ای باشد تا حریم شخصی شما در هنگام حضور مهمانان به طور کامل حفظ شود.
تقسیم بندی طبقات ویلا دوبلکس:
پیشنهاد ما به شما این است که طبقات ویلا دوبلکس خود را به دو بخش شخصی و عمومی تقسیم کنید. بدین گونه که طبقه بالا را به مکان های خصوصی مثل اتاق خواب، کتابخانه و… اختصاص دهید و طبقه پایین را مختص مکان های عمومی مثل پذیرایی و آشپزخانه قرار دهید. با این نوع تقسیم فضا شما می توانید در طبقه بالا یک اتاق خواب و یا یک پذیرایی شاه نشین دارای تراس بزرگ داشته باشید.

طراحی ویلا دوبلکس و ساخت ویلا در مازندران

طراحی ویلا دوبلکس در مازندران
میزان ارتفاع سقف و علت اهمیت ارتفاع آن هنگام ساخت ویلا
سقف خانه و میزان ارتفاع آن در طراحی داخلی ویلا اهمیت فراوانی دارد. داشتن یک سقف با ارتفاع اصولی برای شما صرفه اقتصادی و زیبایی شناختی دارد. سقف بسیار کوتاه فضای خانه را دلگیر می کند. همچنین سقف با ارتفاع کم خانه شما را کوچک نشان می دهد و از همه بدتر از پخش نور به صورت صحیح جلوگیری می کند. از سوی دیگر سقف بلند با اینکه خانه را بزرگ و دلباز نشان می دهد دارای صرفه اقتصادی نمی باشد. زیرا هم در فرایند ساخت خرج بر روی دستتان می گذارد و هم در فصول گرم و سرد سال باعث اتلاف انرژی می شود. پس ارتفاع مناسب سقف جزو مواردی است که باید به صورت مهندسی شده تعیین شود. کارشناسان شرکت آرین پاراکس (arianparax) در این راستا می توانند اطلاعات کارآمدی را به شما ارائه دهند.

نوع پله ها و محل قرار گیری آنها در ویلا دوبلکس باید چگونه باشد؟

وجود راه پله در ویلا دوبلکس جزو موارد اجباری می باشد و نباید از روی این مورد سریع گذشت. زیرا پله ها جزو موارد زیباساز ویلا دوبلکس هستند. پس به هیچ عنوان این مورد را دست کم نگیرید. قرار گرفتن راه پله در مکان اشتباه، هم در تقسیم فضا و هم در پخش نور می تواند اختلال ایجاد کند. پله هایی که با طراحی داخلی ویلا همخوانی نداشته باشند برای ویلا شما تبدیل به یک وصله ناجور می شوند. نوع راه پله باید با معماری داخلی ویلا دوبلکس همخوانی داشته باشد. همچنین راه پله باید در محلی قرار گیرد که دسترسی به آن آسان باشد. به طور کلی محل قرار گیری راه پله جزو موارد اساسی است که باید در این مورد وسواس به خرج دهید.
توجه به نمای خارجی ویلا در ساخت آن چقدر دارای اهمیت می باشد؟
با پایان ساخت ویلا دوبلکس و تکمیل شدن بنا شاید فکر کنید که دیگر کار شما به پایان رسیده است. اما این اشتباه را نکنید. برای داشتن یک ویلا همه چیز تمام باید توجه ویژه ای به نمای خارجی ویلا نیز داشته باشید. نمای خارجی ویلای شما باید مطابق با نمای دیگر ویلا های اطراف و از همه مهم تر دارای مطابقت با محیط اطراف باشد. نکته بعدی نبود پارادوکس بین نمای خارجی ویلا دوبلکس با معماری و طراحی داخلی ویلا است. یک مهندس طراح ویلای خوب با بررسی همه این موارد شما را در راستای داشتن یک ویلا زیبا و خوش ساخت همراهی خواهد کرد.

طراحی ویلا دوبلکس و ساخت ویلا در مازندران

هزینه ساخت ویلا در مازندران

هزینه ساخت هر بنایی به موارد گوناگون بستگی دارد. متراژ زیر بنا، امکانات ویژه مد نظر، کیفیت مصالح استفاده شده و… تنها بخشی از مواردی هستند که در طراحی و ساخت ویلا دوبلکس دارای اهمیت می باشند. شما می توانید ویلایی با طراحی خاص و منحصر به فرد داشته باشید و هزینه زیادی نیز نکنید. دستیابی به این مسئله از طریق یافتن شرکت های معتبر و کاربلد در این زمینه امکان پذیر است.
ویژگی های یک طراحی ویلا دوبلکس همه چیز تمام
اگر شما به دنبال ساخت ویلا دوبلکس در مازندران هستید علاوه بر موارد بیان شده در بالا باید نکات دیگری را نیز مدنظر قرار دهید. یکی از این موارد زیر ساخت خوب ویلا می باشد. به دلیل خاک حاصلخیز استان های شمالی و آب و هوای مرطوب آنها برای داشتن یک ویلا با کیفیت و ماندگار حتما به زیر ساخت و کیفیت مصالح مورد استفاده توجه کنید. نکته دیگر سقف شیروانی با کیفیت است. از تاثیر زیبایی سقف شیروانی در نمای ویلا دوبلکس نیز نباید غافل شد.

منبع: سایت آرین پاراکس

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *