زندان مخوف تروریست های داعش

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، دو منطقه استادیوم شهر رقه و بیمارستان مرکزی این شهر آخرین نقاطی بودند که از دست داعش بیرون آمدند.

تصاویر ارسالی نیروهای کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه نشان می دهد داعش از طبقه پایین استادیوم شهر رقه به عنوان زندان استفاده می کرده است.

داعش از اتاق های رختکن این استادیوم ورزشی به منظور نگه داشتن زندانیان استفاده می کرده است.

داعش در طول نزدیک به ۴ سال از اشغال این شهر، اجرای دهها مجازات خشن شامل گردن زدن و دیگر مجازات ها شامل تیرباران را در داخل استادیوم شهر و در مقابل چشم مردم انجام می داد.

تصاویر نشان می دهد زندانیانی که غالب آنها به دست داعش اعدام شده اند دلایل دستگیری و نام ها و طول مدت زندانی شدن در این منطقه را روی دیوارها نوشته اند.

در این مکان نوشته هایی به زبان های روسی و فرانسوی نیز به چشم می خورد و نشان می دهد زندانیان خارجی داعش نیز در این مکان زندانی بوده اند.

داعش هم اکنون و در طی ماه های گذشته از شهرهای موصل و تلعفر در عراق و از شهر رقه به عنوان پایتخت خلافت خود خوانده خود در سوریه بیرون رانده شده و فشارها برای بیرون کردن این گروه تروریستی از شهر دیرالزور در سوریه نیز شدت یافته است.

هنوز با وجود آزاد کردن شهر رقه از اشغال داعش، از سرنوشت و محل اختفای احتمالی ابوبکر بغدادی رهبر این گروه تروریستی، اطلاعی در دست نیست.

تصاویر زیر از اتاقک های کوچک در طبقه پایین استادیوم اصلی شهر رقه گرفته شده که از آن به عنوان زندان استفاده می شده است.

 

زندان داعش در طبقه پایین استادیوم اصلی شهر رقه سوریه

 

سرباز ۲۴ ساله آمریکایی پس از آزادکردن استادیوم رقه از داعش

سرباز 24 ساله آمریکایی پس از آزادکردن استادیوم رقه از داعش

نیروهای کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در استادیوم رقه

نیروهای کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه در استادیوم رقه