پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

زمانی که استقلال تهران دومین باشگاه ثروتمند جهان بود! +تصاویر

استقلال تهران یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه‌رهای فوتبال در ایران و آسیاست که در سال ۱۳۲۴ شمسز در تهران بنیانگذاری شده‌ است، این تیم پیش از انقلاب اسلامی ایران تاج نام داشت.

استقلال تهران با دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۰ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۱-۱۹۹۰) و دو نایب قهرمانی (جام باشگاه‌های آسیا ۹۲-۱۹۹۱ و جام باشگاه‌های آسیا ۹۹-۱۹۹۸) و دو مقام سومی (جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۷۱ و جام باشگاه‌های آسیا (۲۰۰۱-۲۰۰۲) پُرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی و دومین باشگاه پرافتخار تاریخ قاره آسیا محسوب می‌شود.

در سال ۱۳۲۸ پرویز خسروانی امتیاز باشگاه دوچرخه‌سواران را در اختیار گرفت و نام آن بعد از بحث و رای‌گیری بین اعضای هیات مدیره به «باشگاه فوتبال تاج» تغییر و به ثبت رسید. مدیر باشگاه، سروان پرویز شیخان بود. حضور افرادی نظیر اسدالله علم، نخست وزیر وقت در هئیت مدیره باعث شد تا بودجه قابل توجهی در اختیار باشگاه قرار گیرد

باشگاه دوچرخه سواران در ۴ مهر ۱۳۲۴ توسط چند جوان نظامی و دانشجوی دوچرخه‌سواری در تهران تاسیس شد و در ابتدا فقط به دوچرخه‌سواری اختصاص داشت، که بعد ها فوتبال نیز به آن اضافه شد.

تیم فوتبال دوچرخه‌سواران از ابتدا با لباس آبی رنگ در مسابقات حاضر و در میان تیم‌های شاهین، سرباز و دارایی در رقابت‌های اصلی فوتبال ایران بازی می‌کرد.

اولین بازی رسمی تیم دوچرخه سواران در ۱۵ اسفند ۱۳۲۸ و در برابر تیم شاهین و در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، که در آن دیدار تیم دوچرخه سواران توانست با نتیجه ۱-۰ پیروز شود.

در سال ۱۳۲۸ پرویز خسروانی امتیاز باشگاه دوچرخه‌سواران را در اختیار گرفت و نام آن بعد از بحث و رای‌گیری بین اعضای هیات مدیره به «باشگاه فوتبال تاج» تغییر و به ثبت رسید.

مدیر باشگاه، سروان پرویز شیخان بود. حضور افرادی نظیر اسدالله علم، نخست وزیر وقت در هئیت مدیره باعث شد تا بودجه قابل توجهی در اختیار باشگاه قرار گیرد.

در آن زمان به گفته فیفا، تاج بعد از رئال مادرید ثروتمندترین باشگاه جهان بود!

زمانی که استقلال تهران دومین باشگاه ثروتمند جهان بود!

۳.۸/۵ - (۴۳ امتیاز)

یک دیدگاه

  1. آره خب معلومه وقتیکه شاه مالک باشگاه بوده خب باید اینطوری باشه نه اینکه الان این همه بدهی و مشکلات داره بعد اونوقت همین مدیرا و مسئولان هی میگن نمیدونم فلان تیم یا باشگاه مطرح اروپا ورشکست شده به نظرم اگه اینا کلا هیچی نگن همه چی درست میشه نه اینکه از خودشون حرف نیارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *