چهارشنبه , ۸ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ قبل از ظهر به وقت تهران

روش های موثر در درمان دائمی و قطعی جوش های صورت و بدن

جوش صورت یا آکنه چیست؟ وعلت پیدایش ان چیست؟

hh84آکنه یا جوش صورت یک اختلال پوستی است که در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ادامه می یابد. برای درمان ابتدا باید دید که آیا ضایعات واقعاً جوش صورت هستند؛ چون خیلی از ضایعات پوستی شبیه جوش صورت بروز می کنند. جوش صورت بیشتر در نواحی سِبوره ( نواحی از بدن که دارای غدد سباسه فراوان است مثل اطراف بینی، پیشانی، چانه، قسمت های فوقانی پشت و سینه و شانه ها دیده می شود.

جوش های غرور به صورت دانه های قرمز، جوش های سر سیاه و توده های سفتِ زیر پوستی در ناحیه گونه، بینی، پیشانی، پشت گردن، قسمت فوقانی پشت و سینه ظاهر می شوند.

این جوش ها در پایه یک مو به وجود می آیند و ناشی از آماس، التهاب و انسداد مجرای غده چربی کنار مو هستند.

پیدایش آکنه یا جوش صورت ناشی از یک علت خاص نیست بلکه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند. ارث، میکروب ها، نوع غذا، مشکلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت، مصرف برخی داروها و بعضی از بیماری ها از جمله عواملی است که در ایجاد این بیماری نقش دارد.

بهترین روش جلوگیری از ابتلا به انواع جوشهای پوستی چیست ؟

اصلاح تغذیه و حذف فست فودها، اسنکهایی نظیر چیپس و پفک، و غذاهای پرچربیست که هضم  و جذب آنها فشار زیادی به دستگاه گوارش و کبد وارد می نماید. همواره به خاطر داشته باشید که همراه مصرف فست فودها، شیرینیهای خامه ای  و غذاهای چربی نظیر نیمرو و کباب کوبیده،  آب  نصف یا یک لیموی تازه ، یا  یک قاشق  آبلیمو  مصرف کنید تا به این طریق، چربی زیاد غذاهایی نظیر غذاهای ذکر شده  تا حدودی خنثی شده و از بروز جوش بر روی پوست، پیشگیری شود.

e520f9d433a514b9416a482f614ea6fd_M

معرفی انواع ماسک های موثر در درمان  جوش

پاک کننده صورت انگور

برای داشتن یک پاک کننده صورت ، فقط کافیست چند حبه انگور تازه را ، از یخچال برداشته ، آن ها را از وسط نصف کنید و روی صورت  و گردن خود بمالید. سپس صورت خود  را،  با آب سرد بشویید.

ماسک صورت خیار

یک خیار کوچک را با یک پیمانه جو دو سر ، کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. کوک بولدن می گوید:  یک قاشق  از این خمیر را ، با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.

 

فیس پک خبار

این ماسک خنک و نرم کننده، به شما کمک می کند تا پوست صورت که بر اثر جوش زبر شده، نرم و لطیف شود. یک خیار کامل را بکوبید، آب آن را کشیده و با یک قاشق سوپخوری شکر ، کاملا مخلوط کنید. طبق گفته کوک بولدن آن را  روی صورت گذاشته و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک عسل

کوک بولدن توصیه کرده قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را با اب گرم بشویید تا منفذ پوست باز شود، سپس عسل را روی پوست خود بمالید و پی از ۳۰ دقیقه ابتدا با آب گرم و بعد از برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.

ماسک مخمر ماست برای پوست های چرب

پوست های چرب، مستعد جوش هستند.این داروی خانگی چربی اضافی پوست را کاهش می دهد و به از بین بردن جوش ها ، کمک می کند.برای تهیه این ماسک ، یک قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست ، مخلوط کنید تا رقیق شود.بولدن می گوید:مخلوط را ، مستقیما روی قسمت های چرب صورت ، بگذارید و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه ، پوست خود را ، ابتدا با اب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست ، با اب سرد بشویید.

جو دو سر برای صورت

جو دو سر طبعا آرام بخش است و این ماسک ساده، می تواند به از بین رفتن جوش ها کمک کند. دو قاشق چایخوری جو را ، با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ، مخلوط کنید و تا جایی که به شکل خمیر در بیاید ، به آن آب اضافه کنید.خمیر را به آرامی روی صورت بمالید، بعد از مدتی ،  صورت را با دقت بشوئید.

ماسک لیمو وتخم مرغ

این ماسک یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست.آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ، مخلوط کنید.توصیه کوک بولدن این است که ماسک را شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید.اطمینان یابید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.

ماسک زردچوبه

کوک بولدن می گوید:در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل از عروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند.مواد لازم برای تهیه این ماسک،  در همه ادویه فروشی ها و فروشگاهای مواد غذایی موجود است.

 نصف پیمانه آرد نخود ، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید ، را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید.به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای ۵-۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا کرده و با آب ، تمیز بشویید.

ماسک های خانگی، به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، کمک می کند و مواد لازم برای تهیه این جوش ها در آشپزخانه شما، یافت می شود. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه ان را روی پوست خود ببینید.

منبع: medicinenet.com

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. من از روش آّبلیمو و سفیده ی تخم مرغ استفاده کردم واثرش خیلی بالا بود و خیلی خوب بود ولی من به دنباله یک روش دایمی وهمیشگی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *