پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴ بعد از ظهر به وقت تهران

روش تهیه پیاز داغ ترد و خوش رنگ

مجله انلاین دوستان : اصولا مهمترین مرحله آشپزی تهیه پیاز داغه. تمام خورش ها و غذاهای با پیازداغ خوشمزه میشن. اگه غذای شما پیاز داغ نداره بدونین که غذا….متاسفانه تعریفی نداره !!!
روش تهیه پیاز داغ ترد و خوش رنگ
روش تهیه پیاز داغ ترد و خوش رنگ

مواد لازم:

پیاز

روغن سرخ کردنی

زعفران دم کرده

پیازداغ در ماکروفر

طرز تهیه:

این پیاز داغ با  روش سرخ کردن در روغن به مدت طولانی با حرارت ملایم تهیه میشه. پیاز رو خلالی خرد کنین. داخل قابلمه روغن سرخ کردنی بریزین و گرمش کنین. پیاز ها رو به مقدار مناسب و به تدریج و کم کم ( نه زیاد و به یکباره ) بریزین. معمولا نباید هم بزنین چون دیر سرخ میشه. ولی من از ابتدای کار هم میزنم. اشکالی نداره که دیر سرخ بشه ولی حرارت باید کم باشه که در طی مدت طولانی با حرارت کم سرخ بشه که ترد و عسلی خوش رنگ و چیپسی بشه.

نکته مهمش در همین هست که مدت طولانی و حرارت کم و حوصله زیاد میتونین دوقاشق سوپخوری در انتها  زعفران دم کرده بهش اضافه کنین. این پیاز داغ رو میتونین تهیه کرده و در یخچال به مدت تقریبا ۲۰ روز نگهداری کنین. برای بیش از این مدت باید در بسته بندی های کوچک برای دفعات مصرف جداگانه داخل فریزر نگهداشت. بهترین کار اینه که این پیاز داغ رو فقط برای مدت کوتاه تهیه کنیم و از فریز کردنش خودداری کنیم . مزه غذا به تازگی اونه میتوان پیاز داغ را با پیاز رنده شده هم تهیه کرد.

جام

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *