پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۷ بعد از ظهر به وقت تهران

روزهای سخت «سی سخت»

زلزله ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر، شامگاه چهارشنبه شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند و به سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد. همچنین بر اثر این زمین لرزه ۶۱ نفر مصدوم شدند. به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ،چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. این زلزله در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 

 

پیش‌نویس خودکار

۶۱ مصدوم
بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، ۶۱ نفر بر اثر این زمین لرزه مصدوم شدند که از این تعداد ۲۷ نفر به یاسوج اعزام و در مجموع هفت نفر بستری شدند و تحت مداوا هستند. امان ا… جهانبین افزود: بقیه افراد زخمی به صورت سرپایی درمان وترخیص شده اند.
خسارت به  ۳۷۰۰ واحد مسکونی
همچنین به گزارش شبکه خبر، مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری سی سخت، به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.
حسین جنتی با بیان این که از این تعداد ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی نیاز به بازسازی دارند، افزود: از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد، ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند. وی  میزان خسارت به واحد‌های تعمیری را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: در پی این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیشتی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل وارد شده است. پناهی فرماندار شهرستان دنا نیز تاکید کرد: در نشست ستاد بحران استان در فرمانداری شهرستان ،با حضور وزیر راه ،رئیس جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن و ستاد بحران کشور مصوب شد که ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض به خسارت دیدگان شهرستان زلزله زده دنا برای اجاره، جابه جایی و اسکان موقت داده شود. به خانه‌هایی که به طور کامل باید ساخته شوند، وام بازسازی نیز پرداخت می شود. وام تعمیر نیز به منازلی که درصد تخریب آن ها کمتر است ،پرداخت خواهد شد.
تخریب ۶۰ تا ۱۰۰درصدی و سرمای هوا
همچنین به گزارش ایسنا، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس گفت: شدت تخریب طوری است که منازل مسکونی و ساختمان های این شهرستان از۶۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند. روشنفکر افزود: در شرایط کرونایی، دمای هوا در شهرستان دنا پایین است و دیروز نیز شاهد برف و باران بودیم و هم اکنون این منطقه زلزله زده در شرایط استثنایی و خاصی قرار دارد.وزیر راه و شهرسازی نیز به همراه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیروز به شهر سی سخت رفتند و از مناطق زلزله زده بازدید و در جلسه ای دستورات لازم را صادر کردند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *